Monsters spotten en poging doen tot bruin worden. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Monsters spotten en poging doen tot bruin worden. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Monsters spotten en poging doen tot bruin worden.

Door: Hilde & Tineke

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

19 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hello lovely people!

En wat hebben wij het weer gezellig gehad in Dunfermline. Lange autoritten, Nederlands & Engels door elkaar praten in 1 huis, hét monster spotten en ZONNEN etc. Goed begin van de vakantie dachten we zo.

Het begon allemaal op een vrijdagochtend. De planning om lekker op tijd de wekker te zetten om rustig de laatste dingen op te ruimen is finaal mislukt. 1. we kunnen niet goed uit bed komen. 2. Opschieten kunnen we ook al niet en 3. Ons bedje ligt gewoon te lekker! Gelukkig hebben we wel de bus gehaald, maar het ging met rennen, springen, vallen, vliegen, opstaan en weer door gaan. We hebben een half dagje stage gehad en toen gingen we, op naar Dunfermline. Een weekendje bij Inge, haar man en 2 kinderen. Toen we daar aankwamen hebben we rustig wat gedronken, zijn we naar de winkel geweest en… Je gelooft het of niet; We hebben buiten gezeten!! We konden zonder jas naar de winkel zonder het koud te hebben! Toen we thuis kwamen hebben we tuinstoelen gepakt en zijn we heerlijk voor het huis wezen zonnen. Tjonge, wat hadden we dat gemist. Dat er iets wind was maakte absoluut niet uit. Niet dat onze benen/melkflessen wat bruiner zijn geworden, maar het gaat om het idee!
Daarna hebben we heerlijk gegeten en een filmavondje gehouden met onze favoriete serie. En natuurlijk, we zijn op tijd naar bed te gaan, want de volgende dag stond er een big trip op ons programma

We hadden de wekker om 8 uur gezet. Helaas waren we beiden om het vele hoesten al om 7 uur klaar wakker. Terwijl we normaal om kwart over 7 op een normale schooldag niet uit bed zijn te branden! Hilde is toen haar game verslaving wezen bijwerken en Tineke is gerust nog in slaap gevallen. Het was een typisch schots dagje! We begonnen het ontbijt met pancakes. We hebben ons klaar gemaakt, broodjes gesmeert en daar gingen we. Op naar Loch ness en het kasteel urquhart. Het was een reis van 3 uur, maar onderweg was er zat te zien en te praten. We zaten midden in de highlands en waren omringt door wolken, bergen, in de verte sneeuw en bonken schapen. Na een paar uur reizen kwamen in Inverness. Dat was een stad dichtbij Loch ness. Daarna zijn we verder gereden naar Loch ness. Het is het grootse meer van heel Schotland. En dat was te merken. Onze eerste stop was bij het souvenir winkeltje. Daarbij stond ook een beeld van het monster van Loch ness. Een foto met het beruchte monster mocht daarom ook niet ontbreken. We hebben ons uitgeleefd in het souvenir winkeltje en leuke dingetjes gekocht voor het thuisfront. Onderweg zijn we ook nog wezen ´ geocashen´. Wat dat is moeten jullie maar opzoeken op google, anders wordt dit verslag echt te lang. Dat ze sowieso al lang zijn, laten we maar even achterwege. Ondertussen kregen we ook nog een het typische Schotse weer er bij. De ochtend begon met een prachtige zon, maar het heeft verder de hele dag geregend/gemiezerd. Ons hoor je verder niet klagen hoor! Vooral als je weet dat het in Nederland boven de 20 graden is…

Langs het grootste meer van Schotland zijn we naar ‘castle urquhart’ gegaan. Omdat het bleef miezeren hebben we maar in de auto gegeten. We zijn naar het kasteel/ruïne gegaan en hebben eerst een film over het kasteel gekeken en de geschiedenis. We weten nu meer over de geschiedenis van Schotland dan van Nederland…. Het bleef maar regenen en daardoor kon Hilde geen foto’s maken! Daarom hebben we eerst heerlijk chocolademelk in de lente gedronken en gewacht tot het weer droog werd. Het werd helaas niet droog en we wilden toch foto’s maken. Dus hebben we de paraplu er bij gepakt en heeft Tineke Hilde begeleid met de paraplu als ze foto’s wilde maken. Er was ook wind en dan kun je wel nagaan wat er met de paraplu gebeurd… Het is niet meer op 2 handen te tellen hoe vaak dat ding wel niet open en dicht is geklapt. En we waren niet de enige Nederlanders! Een bus vol met Nederlandse mensen kwam aan en op eens hoorden we allemaal bekende woorden om ons heen. Tineke kon het niet laten om daar een opmerking over te maken. ‘ Het stikt hier van de Nederlanders.’ En natuurlijk, er moesten een paar mensen dat horen… Ze weet zeker dat ze ons gewoon stiekem zaten af te luisteren. Of het kwam door de volume van haar stem.

Na 100 foto’s verder hebben we net zo lang naar het diepste punt van het meer gekeken totdat we het monster konden spotten. EN WE ZAGEN NESSIE! Nouja, in onze gedachten dan….

Nadat we de laatste bezoekers van het kasteel waren, zijn we maar gegaan. En om deze cultuur avond af te maken hebben we tot slot echte fish & chips gegeten. Moe maar voldaan gingen we naar bed. Het was echt een super gezellig dagje (:

De volgende morgen was het weer zondag. We zijn met de hele familie naar de kerk geweest en de mensen daar herkenden ons nog wel! ’ s Middags heerlijke soep gegeten, zoals we van thuis gewend waren. Na het eten is Tineke met Inge een dorpje verder op gegaan om een eind te wandelen. In totaal mooi 1,5 uur gewandeld. En dat voelden we wel in onze benen. En wat was het warm!! Eindelijk. We liepen daar heerlijk in ons shirtje, zonder jas aan. Ja, hier kan het ook warm zijn(: En je bent hier al snel tevreden als de zon iets schijnt! ’ S Avonds zijn we naar de kerk gegaan in een ander plaatsje. Toen we thuis waren hadden we gezellig een ouderwets spelletjes avond. En ja, weer kwam onze ware aard naar boven… Vooral als we errug fanatiek zijn en dan maakt het niet uit of we winnen of verliezen! Na ontelbaar veel potjes ligretto en padvinders verder zijn we naar bed gegaan.
Niet dat we snel in slaap vielen, want we lagen beiden te kuchen en hoesten als een malle. Hilde heeft er al meer dan een week last van en Tineke al een paar dagen. We hopen allebei dat het heel snel over gaat.
Misschien hebben we ook al wel te gek gedaan om meteen in onze hemdjes te gaan zonnen en doen alsof het 30 graden was.

De volgende dag zouden we weer naar huis gegaan. We hebben heerlijk rustig aan gedaan. Met de nadruk op rustig! Om 11 uur vonden we het wel tijd om ons even aan te kleden. Nog even de laatste boodschappen gedaan voor de hele week en daarna hebben Inge en de kinderen ons naar huis gebracht. En ja, het weer is nog steeds heerlijk! Het probleem van Tineke is alleen is dat ze bijna alleen winterkleren heeft en dichte schoenen. Hmm, dat betekend winkelen! En dat vinden we totaal niet erg. Het enige probleem is onze koffer, maar daar verzinnen we wel wat op.

Thuis aangekomen kwamen we in een keurig appartement! Het bed was opgemaakt en het huis was schoongemaakt. Echt schoon! Wij gaan nu heerlijk vakantie vieren. We hebben een aantal leuke dingen op het programma staan waar we naar uit kijken. Maar we kijken natuurlijk het meest uit naar volgende week vrijdag! Oooh, wat gaat de tijd snel, maar wat is het hier ook heel gezellig (:

Lieve mensen, geniet nog van het mooie weer in Nederland, want dat gaan wij hier in Edinburgh ook doen! Werkse iedereen en op naar het volgende verslag.

Veel liefs van ons !

• 19 Mei 2014 - 20:15

Moesje:

hey meiden ,wat een leuk verslag dus jullie hebben mooie dagen gehad fijn om dat te horen. het is hier mooi weer morgen word het 28 graden dus lekker warm hebben jullie nog een monster gekocht voor het thuisfront.
    het schiet nu op meiden de laatste dagen geniet er nog maar van want als je thuiskomt is het weer werken geblazen. en Tineke niet te veel kopen want je hebt thuis ook nog een kast vol ... gr van thuis

• 21 Mei 2014 - 18:59

Zuijderduijn:

Beste meiden, nog even volhouden. De laatste loodjes

• 22 Mei 2014 - 22:21

OomWim En Tante Sientje:

Hallo Tineke en Hilde.

Wat een belevenis stage in een ander land ,dat is echt genieten.Zo te horen gaat het goed met jullie engels.Fijn dat jullie het goed samen kunnen vinden.We hebben genoten van jullie verhalen,leuk geschreven,we zijn nog niet in Engeland geweest, alleen in Londen een paar dagen,maar met jullie verhalen weten we er meer van .Geniet nog van de laatste dagen,Liefs van ons.

grietjetinekehilde

Wij zijn Tineke Doornewaard, Grietje Hoekstra en Hilde Brouwer...We zijn studenten van het Hoornbeeck College in Kampen. We doen de opleiding onderwijsassistent en zitten bij elkaar in de klas, in ons 3e en laatste leerjaar.. Vanuit onze opleiding kregen wij de mogelijkheid om als extra een stage in het buitenland te doen. Dit leek ons erg leuk... We hopen te gaan stage lopen op de Manafield school in Edinburgh. We wonen daar in een mooi appartementje. Buiten de stage om, is deze tijd in Engeland natuurlijk ook erg goed voor de ontwikkeling van onze Engelse taal en het opdoen van nieuwe ervaringen. de eerste zes weken zijn Grietje en Tineke aan het stage lopen, de laatste acht weken is Tineke met Hilde stage aan het lopen. Dit betekent dus dat Hilde, Grietje na zes weken vervangt

Actief sinds 12 Feb. 2014