Een weekend vol gezelligheid. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Een weekend vol gezelligheid. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Een weekend vol gezelligheid.

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

21 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hello lieve trouwe lezers.

Wat een geweldig weekend hebben we weer gehad! Zelden zo gelachen. 2 meiden uit het boeren Oosterwolde die de grote stad onveilig gaan maken en de vriend van Hilde die zit opgescheept met 4 meiden!

De vrijdagochtend begon rustig. We waren al aardig vroeg wakker. Dat verbaasde ons wel, aangezien we die avond er voor het pittig laat hadden gemaakt met onze verhalen en filmpjes. Vera, Hanneke & Hilde hielden het niet meer uit in bed en gingen zich klaar maken om naar de winkel te gaan voor stokbrood. Tineke daar in tegen bleef ( ofcourse ) lekker in bed liggen. Een lekker stokbroodje met ei gehad en daarna hebben we ons klaar gemaakt voor een dagje winkelen. Hilde ging haar vriend Reinier ophalen.
Wij met de bus naar de Princes street. Het was natuurlijk heel druk door het paasweekend. Je kon bijna over de hoofden lopen! Conclusie: ‘ Het aantal winkels viel lichtelijk tegen voor een hoofdstad.’ Het was maar 1 grote straat. Oke, ze hebben gelijk. Dat verklaard ook meteen de kledingstijl van de mensen hier. De mensen lopen er hier bij alsof ze jaren onder een steen hebben geleefd. Degene die er niet zo bij lopen hebben amper kleren aan. Tja, het is het één of het ander. Wij lopen hier als enige fatsoenlijk er bij. En hier komt nog het mooie. Hanneke heeft alleen maar kettingen gekocht en Vera een zonnebril en oorbellen. En dit in een hoofdstad! Het wonder is geschied. Voor Vera is dit nog wel een knappe prestatie, maar bij Hanneke maken we ons zorgen. Onder het winkelen kreeg Tineke een smsje van de eigenaar van het appartement. Dat er een fout is gemaakt in het blokkeren van ons appartement en dat er een boeking is gemaakt voor zaterdag op zondag. Ooooh nooo! Tineke heeft snel gebeld en na heel wat geregel was het duidelijk. De volgende dag zouden we worden opgehaald en naar een ander appartement gebracht worden. Natuurlijk had Tineke Hilde meteen gesmst. Dus toen we thuis waren kwam er een stortvloed van opmerkingen over ons heen. We zagen door de bomen het bos niet meer. Alles weer opnieuw inpakken, wat moeten we doen met het eten en met alle beddengoed en spullen! Oke, dit keer was het wel slim van Hilde om haar kleren in d’r koffer te laten. Uit pure wanhoop heeft Tineke alles uit de kast gepakt en op een hoop in de koffer gedaan. Uitgezocht wat we voor de volgende dag nodig hadden en die in de andere koffer gedaan en dan maar hopen dat de koffers dicht kunnen. En dat lukte!
’ S Avonds zijn Hanneke, Vera & Tineke naar de film geweest en Hilde & Reinier hebben rosmantisch thuis gezeten!
De volgende morgen gingen we op tijd uit de veren. We werden namelijk 10 uur opgehaald om naar ons 1-nacht-appartement te gaan. Al het eten in tassen gepropt, de laatste dingen in de handbagages gedaan en maar wachten. En wachten. En wachten. We zagen onze hele dag al in duigen vallen. Maar nee, om kwart voor 11 werden we opgehaald. Op naar het appartement. Het was wat meer in de buurt van de winkelstraat, dus dat scheelde. We zaten op de tweede verdieping van de achterbuurt van Edinburgh. De flat was groot en niet gehorig, maar lichtelijk vies. Eigenlijk durfde niemand er echt met blote voeten te lopen. Maar voor 1 nacht was het prima te doen. Zelfs Hilde vond ons eigen appartement nu schoon in vergelijking met deze! Onze spullen er neer gezet en we dachten toch echt dat we alles hadden. Helaas, 3 tassen met eten stonden nog in de auto. Eten! Levensbehoefte nummer 1. Gelukkig kwamen ze de tassen weer brengen en konden we dan eindelijk gaan. Hilde & Reinier zijn de winkelstraat door gelopen, naar het park geweest en 2 keer bij de mac gegeten. Ja, jullie lezen het goed! 2 keer op 1 dag. Hanneke, Vera & Tineke hebben de Arthur Seat beklommen, zijn ook door de winkelstraat geweest en hebben een heerlijk mac menuutje gehad. En toen kwam de smaaksensatie van de dag! Tineke vroeg om saus en toen noemde ze sweet curry. CURRY? Hoorde Tineke dat nou goed?! Iets wat ze bijna 9 weken niet heeft geproefd?! Curry bij de patat, wat een verademing! Ze was nog net niet zo brutaal om meerdere pakjes mee te vragen. We hebben met mooi opgegeten in het park en we waren niet de enigen die op dat idee kwamen. Er zaten echt heel veel mensen te genieten van het weer, en terecht. Het weer was echt heeeeeeerlijk! Zonnetje scheen lekker en er waren amper wolken. Een perfecte dag. Zo warm was het nog niet geweest in Edinburgh. En nee, ze hebben de zon niet uit Nederland meegenomen. ’ S Avonds hebben we nog met z’n vijfen een drankje in de stad gedaan. De zaterdag was al weer voorbij.
En toen was het zondag, 1e paasdag, maar onze zondag is nog nooit zo apart geweest. ’ s Ochtends zijn we naar de kerk geweest. Natuurlijk werden we weer hartelijk begroet. De preek ging over Thomas. ‘ Thuis’ aangekomen heerlijke vissticks gebakken en de boel opgeruimd. Hanneke en Vera gingen met de bus naar het vliegveld. Afscheid genomen op de straat. Het was een emotioneel afscheid, maar het was echt een top weekend! Gossie, wat lief. Tegen al onze zondags principes in hebben we de bus naar huis genomen. Liepen we daar met 3 koffers handbagage, 2 laptop tassen en 4 tassen vol met eten. We vragen ons nog steeds af hoe we het voor elkaar kregen om thuis te komen. Dat onze zondagse principes nog meer in duigen zouden vallen wisten we op dat moment niet. We kwamen er pas achter toen we de deur van ons appartement open deden. Tineke stapte in huis en riep: ‘ We zijn thuis!’ Maar plotseling stond ze oog in oog met een jongen. Oeps. Wat is dit? Dit was volgens mij niet bedoeling. En daar kwam nog een jongen. En nog 1. Hebben wij nou echt een fout gemaakt in de communicatie met de eigenaar? Die jongen legde uit dat ze niet echt een tijd hadden meegekregen om uit het appartement te gaan, maar dat ze wachten tot de schoonmaaksters kwamen. Zien wij er nou echt uit als schoonmaaksters? Maar de jongens waren eigenlijk al klaar om te gaan. Dus 5 minuten later stonden we ook met z’n drieën weer in het appartement. Heel fijn als er een vreemde in je bed heeft geslapen, het bed niet is opgemaakt, de vieze handdoeken nog in de badkamer liggen en gebruikte glazen nog gewoon op het aanrecht. En tegen al onze zondagse principes hebben we uit pure wanhoop de was gedaan en heeft Hilde de badkamer schoongemaakt. En ja, het was echt nodig! De wasmachine en droger hebben overuren gemaakt. Het duurde ff voordat de jongengeur uit het huis was, maar ’ s avonds hadden we weer echt het gevoel alsof we weer thuis waren. We hebben nog een preek geluisterd en na het eten heeft Tineke foto’s gemaakt van Reinier & Hilde. Ze heeft echt haar roeping gemist. Wat een prachtige foto’s! Ze zijn bij een vuurtoren gemaakt en bij het water. En het kwam niet door de fotograaf dat sommige foto’s waren mislukt. ( Tineke typt dit, maar dat hadden jullie vast wel door) Ofcourse, het is ook een pracht stel! Hilde had plotseling Tineke beloofd om ook foto’s van haar en Aart te maken! Die belofte vergeet ze nooit en belofte maakt schuld.

De planning om op tijd naar bed te gaan was mislukt. Alweer. Natuurlijk. Hilde was zo moe en heeft onder half nat beddengoed te slapen. De volgende morgen moest ze er weer vroeg uit, omdat Reinier naar het vliegveld moest worden gebracht. En het was aardig laat, dus Hilde wilde niet wachten tot het droog was. De volgende morgen ging ze er om 6 uur uit. In no-time aankleden, laatste dingetjes doen en Hilde heeft zijn brood gesmeert. ( Nu moet je Tineke’s gezicht niet zien! Citeer Hilde: ‘ Aart, Tineke zou dat later nooit voor je doen!’) Daar heeft ze lichtelijk gelijk in denkt Tineke. Tineke bleef op bed liggen en Hilde & Reinier zijn naar het vliegveld gegaan. Waren ze daar al om 8 uur terwijl het vliegtuig om half 10 ging! Even wat eten op het vliegveld en toen kwam het moment van afscheid. We maken hier verder niet meer woorden aan vuil. Te emotioneel!

Toen Hilde weer thuis was lag Tineke natuurlijk in bed. Hilde had een heerlijk ontbijtje gemaakt en samen hebben we op bed film gekeken! Dat rustig filmpje kijken werd lichtelijk verstoord. Tineke kwam er achter dat ze nog geld over moest maken voor de huur. Dus ze loopt naar haar kastje voor de random reader. Maar, geen random reader. Natuurlijk is Tineke meteen in volle paniek. We hebben het hele huis doorzocht en overhoop gehaald, maar niks gevonden! Gelukkig is Dries zo lief om wat over te maken. Daddy, je krijgt het allemaal weer terug! Daarna hebben we ons rustig aangekleed en zijn we naar de winkel gegaan voor onze wekelijkse boodschappen. Echt, geloof ons, het is zo moeilijk om gezond te blijven eten als je al die lekkere dingen ziet. Maar de Oreo koekjes voor 1 pond konden we niet laten liggen. Dat is echt vet goedkoop en die koekjes zijn echt zo lekker. Wat we nog meer hebben gekocht zeggen we niet …. Maar toch, voor een hele week 12 pond boodschappen gedaan. Kijk, dat kunnen wij wel!
Thuis aangekomen zijn we samen aan onze opdracht begonnen voor school. Een activiteitenmiddag organiseren. En alles moet in het Engels. De voorbereiding is ons aardig goed afgegaan, maar nu de uitwerking nog. Toen heeft Tineke van Hilde kookles gekregen. Bloemkool met aardappels en hamburgers. Hilde is gaan douchen en liet Tineke zo achter. Maar het heeft heerlijk gesmaakt (:

Voor deze week hebben we niet heel veel bijzonders in de planning staan. Er wordt vooral vooruit gekeken naar het eind van deze week. Donderdagavond komen Tineke haar ouders & Aart! Ze heeft het nergens anders meer over…

Wij hopen dat jullie een fijn weekend hebben gehad & succes allemaal deze week. Wij gaan ons voorbereiden op woensdag, de eerste schooldag na 2,5 week vakantie!

Een dikke knuffel van ons!

• 21 April 2014 - 20:13

Thuis:

Hey ladies, fijn om te weten dat Tineke zelfstandig kookt. Daar gaan we thuis nog eens gebruik van maken. Geniet nog even van de rust samen.....gr. van thuis.

• 21 April 2014 - 21:52

Reinier:

Pas anders maar op met het stokbrood. Daar wil ze nog wel eens Het bovenste laagje vanaf halen......

• 21 April 2014 - 21:55

Hilde:

@Thuis: ja Tineke kan het wel, denk alleen dat het pure gemakzucht is... Komend weekend zetten we haar gewoon aan het werk ;) Gaan wij de stad in...

• 22 April 2014 - 09:22

Elsbeth:

Hey ladies,
    het klinkt nog steeds ontzettend gezellig daar! En al die mensen die niet zonder jullie kunnen en afreizen naar het verre Edinburgh! Leuk!
    En tinus, straks is je engels natuurlijk vloeiend!! Nog heel veel plezier daar en vooral aankomend weekend natuurlijk! Vieren jullie daar ook een beetje koningsdag?
    Lieve groet uit het mooie Oosterwolde

• 22 April 2014 - 11:27

Anniee:

Heee damesss! Klinkt allemaal gezellig! :) Leuke foto's ook. En tinuss, nu ben je me wel een keer koken voor ons 4en verschuldigd! haha, geniet van deze week. Knuffel van Anniee.

• 22 April 2014 - 22:49

Thuis:

Hilde, we gaan genieten van haar kookkunsten.We mogen toch zelf boodschappen doen....En Elsbeth, had je mee gewild?kWeet niet of ze daar ook oranje bitter hebben .gr.van Thuis.