Een top weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Een top weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Een top weekend!

Door: Tineke & Grietje

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

17 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hooooooi,

Here’s again a new report from us. Finally! You’re waiting the entire time! We’re sure. But here is one!
We had a really nice weekend with the girls. En wij zullen het uitleggen in het Nederlands, want anders snappen jullie er niks van!

Vrijdagmorgen ging zoals alle andere ochtenden, maar dan samen met de 2 andere meiden. Ook de grappen van Grietje bleven hetzelfde en we kwamen, zoals gewoonlijk, op tijd aan op school. We hadden maar een half dagje. Tineke heeft haar eerste lesje gegeven, wat pauper goed ging en waardoor ze echt haar eigen held-momentje kreeg, en Grietje is de hele ochtend voor niks bezig geweest! Te depressief om uit te leggen waarom. De ‘ dominee ‘ had dit keer een stropdas met een kruis en handen die omhoog wuiven. Ook stond er ‘ halleluja.’ We besloten ter plekke om elke week een foto van de stropdassen te maken en er later een collage van maken! We zijn benieuwd waar hij ze koopt.
Uit school zijn we meteen naar huis gegaan. Gegeten en daarna wilden we meteen naar de stad. NATUURLIJK was Tineke haar oplader vergeten en lag die nog op school. Eerst zijn we langs school gegaan om die op te halen en daarna meteen door naar de stad. We hadden namelijk afgesproken met 2 meiden van de kerk. Zij wisten wel een coffeeshop waar we gezellig wat konden drinken en eten.

In de ‘ george street’ zat een tea room ‘ eteaket’. Ze kwamen daar wel vaker. Ach, het blijven studenten! Binnen zag het er blauw met roze uit en een hele rij met allemaal soorten thee. Op de menukaart stonden ook een stuk of 50 soorten thee. Tineke had heerlijk chocolademelk met een figuurtje er in en Grietje thee. Ook kregen we typische Schotse cake. De calorieën hebben we wel weer binnen gekregen. We hebben er wel een uur gezeten en gezellig gepraat over van alles en nog wat. Hoofdzakelijk over school en vriendjes. Ze dachten zelfs dat Tineke ouder was dan 18 en al getrouwd was. Oke, Tineke wordt volwassen geschat? Mooi moment dit! Hoort ze namelijk niet vaak. Ze vroegen of ze getrouwd was, omdat ze een hele mooie ring om haar linkerhand heeft. Hier is het de gewoonte dat, als je getrouwd bent, je je ring om je linkerhand hebt! Het antwoord had ze al snel klaar. Nee, NOG niet!

Om 5 uur was het weer tijd om te gaan. Bij de kassa ging we één voor één betalen. Grietje had contant betaald en wilde graag de kassabon. Wat ze toen vroeg was niet te geloven. Ze wilde graag ‘ the seat belt’. Tineke heeft nog nooit zo raar gekeken en schoot HEEL HARD in de lach! Grietje keek haar verbaast aan? Ze had geen idee wat ze verkeerd zei. Nadat Tineke weer bij haar positieven was gekomen en weer normaal kon praten legde ze het uit. SEAT BELT = GORDEL! En daar lachten we weer verder. We weten het zeker, de hele winkel heeft ons horen lachen! Grietje wilde dus haar kassabon. Nooit geweten dat je gordels bij de kassa kon krijgen! Nu Tineke dit typt moet ze weer heel hard lachen. Zo domme uitspraak heeft zelfs Tineke nog niet gemaakt! Nadat we weer buiten stonden konden we er weer om lachen. En weer. En weer. Totdat we 500 meter hadden gelopen. Toen was het wel weer genoeg geweest. Oke, grapje. Een uur later begonnen we er weer over en moesten we weer heel hard lachen.

Nog een paar winkeltjes in gegaan en rond half 7 zaten we weer in de bus naar huis. Om 8 uur zouden de meiden weer thuis worden gebracht. We spreken wel eens over het ‘ Oosterwolde’s kwartiertje.’ Maar hier heb je het ‘ Edinburghse uurtje.’ Om 9 uur kwamen de meiden en hebben ze heerlijk van Tineke’s spagetti gegeten.
’ S Avonds nog even geskypt en naar bed gegaan! De volgende dag stond er een leuke planning voor ons klaar(:
We hadden geen wekker gezet en konden dus heerlijk uitslapen! Tja, dat Tineke er zelfs moeilijk kan uitkomen terwijl ze kan uitslapen blijkt ook hier wel weer! Heerlijk ontbijt gehad van geroosterd brood met kaas. Helaas ging het brood roosteren sneller dan verwacht. Een zwart broodje kwam er uit! Niet dat dit zo bijzonder is, want dat is wel eens vaker gebeurd. Alleen dit keer ging het brandalarm ook nog eens af! Meteen alle ramen open en als een malle met een theedoek voor dat alarm wapperen. Dat ding piepte niet alleen heel hard, nee, je hoorde ook een vrouwenstem zeggen: ‘ Fire!, fire!, fire!, fir!e, fire, fire!.’ Totdat het alarm vanzelf uitging. Nee, er is geen FIRE!
Om half 11 zaten we in de bus met de meiden. Natuurlijk missen we net de bus van de nutteloze halte, maar als de bussen daar voorbij rijden moeten ze wachten op de stoplichten. Dus wij als een malle rennen naar de volgende bushalte. Alsof ons leven er van af hing. Alsof we achtervolgd werden. Alsof we nergens anders meer aan konden denken. Gelukkig waren we op tijd en konden we daar in de bus stappen. Ons leven was gered! Dat die bushalte maar 100 meter verder is maakt niet uit. Onze ochtend gymnastiek hadden we wel weer gehad. Daar gingen we, de stad in!
Op de planning stond eerst het National Scotisch museum en daarna winkelen. We hadden geen idee wat we moesten verwachten.
Het was een gratis museum, dus daarom hebben we de kinderen ook daar naar toe genomen!
In het begin was het lichtelijk saai. We begrepen de helft niet, snapten de uitleg niet en wisten totaal niet wat alles was. Al die Schotse shit met die wapens, kanonnen en verhalen van vrogger. Wat wel leuk was, waren de Schotse kleren! Die moesten natuurlijk even gepast worden. Het museum is machtig groot en heeft een begane grond met 3 verdiepingen. Nou, dat hebben we wel geweten! We zijn er 2 uur geweest, hebben maar de helft gezien en zijn de hele wereld rond geweest. Want het ging niet alleen over Schotland, maar ook over de hele wereld! Allemaal opgezette dieren, het heelal, kleren van alle landen, muziek instrumenten en ga zo maar door. Onder het lopen kon je ook allerlei dingen doen! Erg leuk voor de kinderen, maar wij hebben ons ook vermaakt.
Er was alleen niet echt een route dus je liep van hot naar her. Onze autistische trekjes kwamen lichtelijk naar boven.
Na 2 uur waren we het zat, hadden we honger en zere benen! Maar er moest natuurlijk nog wel gewinkeld worden. Eerst gegeten bij de subway. Waar die kinderen nog nooit waren geweest. Ze hebben echt wat gemist in hun leven! Evenals de cola die ze nooit mogen drinken thuis. Ze hebben hier de tijd van hun leven en mogen eindelijk veel eten.
Eerst zijn we naar een Amerikaans snoepwinkeltje geweest. We voelden ons weer even kinderen. Tweede keer deze dag. AL DIE SNOEP, al dat lekkers. Het is maar goed dat wij hier niet werken.
Natuurlijk konden we de primark niet voorbij lopen. We zijn een uur in die winkel geweest en we hadden nog niet alles gezien. Ach, scheelt dat we hier nog een aantal weken zijn! De benodigde souvenirtjes gekocht en na 5 uur lopen vonden we het wel weer tijd om naar huis gegaan.

Omdat Grietje de volgende dag jarig was had Tineke een plannetje bedacht om nog even wat leuks te kopen. Martin, de vriend van Grietje, had stiekem aan Tineke gevraagd om een bos bloemen te kopen en een kaart! Zoiets kun je wel aan Tineke overlaten. Met de gedachte van Grietje: ‘ Die meiden willen nog iets lekkers kopen en Tineke gaat maar mee’
is Tineke op pad gegaan. Een grote bos bloemen gekocht, een kaart, slingers, ballonnen, een taart en kaarsjes met het cijfer 19! Als dit geen verassing is weet Tineke het ook niet meer. Gelukkig stond Grietje onder de douche toen Tineke binnen kwam, dus kon ze mooi alles verstoppen.
Grappig dat Grietje denkt dat Martin totaaaaaaal geen geheimen voor haar heeft!
Die avond lekkere pizza gegeten, geskypt en een filmpje gekeken. Toen we in bed lagen kon Grietje amper slapen van de zenuwen. Tineke zei dat ze moest blijven liggen totdat ze Grietje ging roepen. Grietje dacht dat ze ontbijt op bed kreeg, terwijl ze tegen Tineke hadgezegd dat ze dat haat door al die kruimels in haar bed. Nou Grietje, Tineke heeft dat wel onthouden dus je krijgt mooi geen ontbijt op bed!

ER IS ER 1 JARIG HOERA, HOERA. DAT KUN JE WEL ZIEN DAT IS GRIET!
Eindelijk is dan de grote dag! We konden uitslapen tot kwart voor 9, maar om 7 uur waren we allebei al wakker. Tineke weet zeker dat Grietje zenuwachtig was als een malle. Tineke ging weer verder slapen, maar door het zingen van Grietje haar schoonfamilie was ze meteen klaar wakker.
Grietje had geen idee wat Tineke in petto voor haar had! Om kwart voor 9 ging Tineke uit bed en heeft ze samen met de meiden het huis versierd.
HAPPY BIRTHDAY TO YOUUUU! Zo ging de kamerdeur van Grietje open. Ze had haar mobiel al in d’r hand om te filmen. Een hele rondleiding door het huis gehad. En wat was het moooooooooi. Op de tafel stond een grote bos met bloemen en een kaart. Tineke had ontbijt voor haar gemaakt en een cadeau gegeven. Dat cadeau was een paraplu, aangezien Tineke die van haar kapot had gemaakt. Had ze toch nog een verjaardagsgevoel op haar eigen verjaardag!
Mooi, doel behaalt
Omgekleed en klaar gemaakt om vervolgens naar de kerk te gaan. Weer thuis aangekomen kreeg Grietje de onverwachte taart met de kaarsjes! En wederom was het moooooooooi! Dit had ze totaal niet verwacht! Missie volbracht! Zoiets kun je wel aan Tineke overlaten (:
’ S middags brood gegeten en daarna een pauper lange wandeling gemaakt langs het water.

’ S Avonds kippensoep gegeten met een hamburger en Rolo toetjes! Oo, die dingen zijn gemaakt om je vingers & het bekertje er bij af te likken. HEERLIJK!
Opeens hoorden wij kraken op de kamer van de meiden/Tineke haar kamen. Wij kijken, en wat bleek. 1 van de meiden had een sprong op het bed gemaakt, dus was de zijlat van de lattenbodem doormidden. Oooh nooo, heb je dat weer. Een poging tot maken had geen nut. Scheelt dat Tineke niet het hele bed nodig heeft ( Grietje betwijfeld dat), maar alleen aan de rechterkant. Natuurlijk hebben wij dit wel aangekaard bij de eigenaar anders gaat zij ook dingen denken. Tineke wil namelijk wel haar borg terug!

Daarna nog geskypt & gelezen en gewacht totdat de kinderen werden opgehaald.
Dit was ons leuke weekend (:
Liefs,
Grietje & Tineke.

Ps. ons vorige verslag is 140 keer bekeken! WAUW, we worden populair (:
Heeeeeel erg bedankt voor jullie interesse in ons en onze verhalen. Doen we het niet voor niks! We vinden het echt leuk dat onze verslagen zo vaak gelezen worden. Dat doet ons goed (: Volhouden dit!

• 17 Maart 2014 - 21:55

Aart:

Weer een pauper lang verhaal;p en ook al weet ik het al van Tinus in kleine lijnen, zo weet ik weer wat meer, en kan er wel om lachen!;) tis ook wel duidelijk wie wat schrijft.. het is makkelijk om ze zien wat Tinus typt;) dingen zoals pauper en ook de hoofdletters ontbreken niet;) maar super leuk dit, geniet er nog steeds weer van!

Groetjes van de Hoge Enk!

• 17 Maart 2014 - 21:59

Tante Jennie:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Grietje! Groetjes van wijk 8

• 17 Maart 2014 - 22:08

Moesje:

Wat een mooie verhalen jullie beleven nog eens wat !!! Tineke de jurk die staat je mooi jammer dat je die niet iedere dag aan heb . Wat krijg ik straks een zelfstandige dochter terug???? Mooie foto's er bij vooral die stropdas kun je er ook niet een voor je vader opsturen niemand in Oosterwolde heeft dan z'n stropdas .tot de volgende keer.

• 17 Maart 2014 - 22:18

Martin:

Tineke for president! Die heeft het top geregeld!
    Dat er geen geheimen zijn voor Grietje moeten we het nog maar eens over praten.. :p

• 17 Maart 2014 - 22:30

Grietjetinekehilde :

dank je wel tante Jennie! ;)

• 17 Maart 2014 - 22:39

Teacher:

Ladies! Grietje, happy Birthday and a good new year! Tineke, what a nice party you made! Very funny to read all your reports...it looks like if we be there...I think Tineke, you will miss Grietje if she is gone in a few weeks? Have you been to the Castle already? Is that nice?

• 17 Maart 2014 - 22:49

Grietjetinekehilde :

Thank you very much!
    Yes I will miss here very much, because we had so much fun!
    Next saturday 22 March we're going to the Castle with the brother and sister of Tineke.
    The outside looks great, so we think the inside looks also.
    We see you next week!

time for change

let's go

• 19 Maart 2014 - 19:12

Je Moeder:

Leuke dagen, prachtig, Tineke hartelijk bedankt dat je grietje haar verjaardag
    zou geweldig hebt herdacht. Leuke taart en bloemen en slingers geweldig en dat terwijl
    Grietje van niets wist. Nou nog de groeten van de rest van de voorpiek. Zijn druk bezig met stemmen
    en bouwen. Met snuffie gaat het super. De groetjes je moeder

• 20 Maart 2014 - 12:44

Hoornbeeck College Kampen:

Wat leuk om iets over jullie te lezen! Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin. Volgende week hopen we het in levende lijve te ervaren. We zien er naar uit jullie te ontmoeten en even te snuffelen aan jullie "gestructureerde" studentenleven ;-) Tot D.V a.s. maandag!

Kind regards!

M.H. ten Brinke

• 20 Maart 2014 - 14:33

William:

Wie is die koos rabbers?? Is dat de echte??

Btw een leuk verhaal mooi dat alles daar goed en lekker gaat.

Mvg

William