Gezellig vriendinnen weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Gezellig vriendinnen weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Gezellig vriendinnen weekend!

Door: Hilde & Tineke

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

14 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hello lovely family, friends, neighbours and everybody who reads our report!

We had a great weekend. Tineke’s friend Inge came and it was very nice. She really liked Edinburgh and she is a little bit jealous. She also wants to stay here! But that’s not possible, unfortunately!

Afgelopen vrijdag hebben we letterlijk een rustdag genomen! We were really tired of the tour so whe sleep in very long. Nou ja, uitgeslapen? Hilde was om7 uur ’ s ochtends de keuken aan het schoonmaken. Tineke heeft ook geen idee waar ze die moed en energie vandaan haalt. We hebben bijna de hele dag in de pyjama gelopen en lekker lang in bad gelegen. Dat hadden we wel verdiend na zo’n dag vol belevenissen waarin we heel veel hebben gezien.

Maar bij het schoonmaken van de keuken had Hilde ofcourse de prullenbak geleegd. Ze wist alleen niet waar de vuilniszak naar toe moest. Tineke zei dat ze die wel in de gang kon zetten en dat zij die wel zou wegbrengen. Dat Tineke met de gang, de gang bedoeld gewoon in huis, had Hilde op één of andere manier niet begrepen. Ze had de vuilniszak buiten de deur gezet in de gang van het appartement.
En plotseling ging de bel! Altijd een schrikmoment, aangezien we dan geen idee hebben wat we weer fout doen. We hadden allebei nog de pyjama aan dus de vraag was: ‘ Wie gaat de deur open doen?’ We keken door het gaatje van de deur en zagen dat het een vrouw was en niet onze ‘o zo leuke’ buurman! Hilde vluchtte snel de kamer in, dus Tineke deed de deur open. Ze was heel vriendelijk en legde uit dat je de vuilniszak hier niet mag neer leggen, maar dat daar een speciale plek voor is. Tineke said: ‘ Yes i know that, but we will tidy it up later.’ En dat geloofde ze zeker wel, maar er is een ander probleempje als je hier zo de vuilnis laat staan. Voordat we in dit appartement kwamen, zijn er wel eens ‘ mouse’ gevonden. En dat zei ze op een hele normale manier alsof muizen niks zijn. Net zoals een lief hondje ofzo. En daarna vroeg ze nog heel vriendelijk hoe het met mij ging, wat we hier precies deden en hoelang we hier nog bleven. Then she said:’ I have to go downstairs now, so i will bring you’re garbage with me. But you can not leave anything behind here in the corridor of the apartment. Bye, have a nice day.’ En toen ging ze. Oke, er zijn dus wel eens muizen gezien hier in het appartement. Dit moesten wij even verwerken! Goeie leer voor de volgende keer. And thanks for the service!

’ S Avonds is Tineke naar het vliegveld gegaan om Inge op te halen! Hilde is thuis gebleven om nog wat dingen te regelen en te skypen. Wat was het een leuk weerzien(: Er werd natuurlijk geknuffeld en de hele weg naar huis werd er gepraat en gepraat. Tja, dat krijg je als je elkaar 7 weken niet hebt gezien en alleen maar via skype hebt gecommuniceerd. Het was voor Inge natuurlijk wel wennen om links te rijden en om over te schakelen van de taal. Aangekomen in het appartement hadden we aardig trek. Scheelde dat er nog iets patat in de diepvries zat. Onze vrijdagavond serie even terug gekeken en daarna zijn we naar bed gegaan!

Zaterdag hadden we de wekker om half 10 gezet. Nou ja, Tineke had de wekker gezet. Hilde was al wakker! We hebben een heerlijk ontbijtje gehad en zijn naar de ASDA geweest om inkopen te doen voor het weekend! ’ s Middags is Tineke met Inge de stad in geweest. Wat een drukte, wat een drukte! En je ziet de raarste dingen. Mensen die door de lucht zweven, een beatboxende dwarsfluiter en een man die voor geld op z’n hoofd staat in een emmer. Tja, je moet toch wat! Daarna hebben we de calton hill beklommen en een poging gedaan tot foto’s maken. Het waaide zo hard dat je op de foto’s alleen onze haren ziet, onze tas met kleren bijna van de berg afwaaide en wij er ook bijna achter na gingen! Na 4 uren in de stad te hebben rondgesjouwd zijn we weer naar huis gegaan. Daar had Hilde het eten klaar gemaakt! Natuurlijk moesten we allemaal douchen! Nadat we dat hadden gedaan ging de bel. Ooo nee, heb je dat weer! Ligt er nu wel een dode muis voor de deur? Of hebben we wat anders fout gedaan? Dit keer verplichtten we Hilde om de deur open te doen. Het was de ‘ o zo leuk’ buurman! He said: ‘ We had a little problem.’ Je had Hilde haar gezicht moeten zien! Hij had dit keer weer last van water over last. Tineke hoorde dat en dacht: ‘ Nee, niet nog een keer.’ Gelukkig vertelde hij er bij dat het dit keer niet onze schuld was, maar dat het aan de vloer lag. The floor of the whole appartement wasn’t build right! Okey, dat verklaard ook de gehorigheid hier en dat je de mensen boven ons kan horen lopen! Hilde zei doodleuk: ‘Prima, that’s goed.’ En toen kwam haar besefmoment. De man lag helemaal dubbel ( oke, hij kan ook nog lachen) en Hilde kwam niet meer bij van het lachen. Tineke en Inge lagen ook al op bed en hadden buikpijn van het lachen. Nu we dit weer typen hebben we weer de tranen in onze ogen van het lachen, rent Hilde naar de wc en heeft Tineke buikpijn. Serieus, dit was echt geweldig.
Avonds nog een drankje gedaan in de stad en toen was onze zaterdag al weer voor bij.

Zondag hebben we een letterlijke rustdag gehad. We zijn naar de kerk geweest, hebben een heerlijk knippie gedaan en zijn we langs de haven gewandeld. En wat was dat mooi! Het waaide heel hard, dus je zag de schuimkoppen op het water. Ook regende het heel iets en de zon scheen, dus over het water was een mooie regenboog!

De volgende dag was het al weer de laatste dag voor Inge dat ze hier was! We mochten haar alleen niet hier aan herinneren. Hilde was thuis gebleven en Tineke is met Inge weer de stad in gegaan. We hebben de Arthur seat beklommen, zijn door de Royal mile gelopen en we hebben de buitenkant van het kasteel gezien. Daarna zijn we naar de ‘ Princes Garden’ geweest. Een broodje gekocht en heerlijk genoten van het weer! Het hele park zat vol met mensen die genoten van de zon. Eindelijk kunnen wij hier ook zeggen dat het heel mooi weer is!

Toen we thuis kwamen hebben we natuurlijk meteen gekeken naar het weer voor de komende dagen. Alleen maar zon en weinig wolken! Ter plekke hebben we besloten dat we morgen een dagje park gaan doen(: Stokbrood mee, fruit, drinken, tijdschriften en wat muziek! Wij vermaken ons morgenmiddag wel (:

We dachten op tijd de bus te hebben genomen naar het vliegveld. Inge moest natuurlijk ook helaas weer naar huis. Alleen het was aardig druk onderweg! Te druk….
De tijd ging sneller dan we dachten. Het was al kwart voor 5 en om 20 over 5 ging de gate dicht! En toen moesten de buschauffeurs ook nog wisselen. En daar stonden ze maar te praten op hun gemak. Net alsof niemand haast had. Uhm, Inge moest niet de trein halen, MAAR EEN VLIEGTUIG! Alsof dat niks is, vond die buschauffeur het ook heel leuk om even een toiletbezoek te brengen. Gewoon, omdat hij moest en omdat het kan en omdat hij wel tijd heeft! Wij kregen ondertussen al zweethandjes en zaten allerlei scenario’s te bedenken wat we zouden doen als Inge het vliegtuig zou missen. 10 minuten voordat de gate dicht ging kwamen we aan! Tineke wist de weg dus we vlogen meteen naar boven. Het afscheid nemen is nog nooit zo snel gegaan. Gelukkig was Inge op tijd en is ze veilig in Nederland aangekomen (:

Inge, bedankt voor de gezelligheid! Het was een super weekend (:

De komende dagen gaan wij maximaal genieten van de zon en uitrusten voor het volgende weekend! Want dan komen 2 vriendinnen van Tineke en de vriend van Hilde. Dit wordt nog wat. Met z’n 5en een heel weekend in 1 huis! Hilde treft lichtelijk voorbereiding voor haar vriend. 1 jongen met 4 meiden. En nee, wij zijn allemaal niet de rustigste.
Dit wordt nog wat, maar wij hebben er heel veel zin in!

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal van,
Hilde & Tineke.

• 14 April 2014 - 22:55

Reinier:

Wat kunnen we verstaan onder lichte voorbereidingen?

• 15 April 2014 - 22:39

Thuis:

Dag meiden, bedankt voor dit hoofdstuk uit jullie biografie. Geniet samen nog even van de vakantie en van de zon. Bereiden jullie je ook al voor op het volgende weekend?.....groeten van thuis en tot skyps.

grietjetinekehilde

Wij zijn Tineke Doornewaard, Grietje Hoekstra en Hilde Brouwer...We zijn studenten van het Hoornbeeck College in Kampen. We doen de opleiding onderwijsassistent en zitten bij elkaar in de klas, in ons 3e en laatste leerjaar.. Vanuit onze opleiding kregen wij de mogelijkheid om als extra een stage in het buitenland te doen. Dit leek ons erg leuk... We hopen te gaan stage lopen op de Manafield school in Edinburgh. We wonen daar in een mooi appartementje. Buiten de stage om, is deze tijd in Engeland natuurlijk ook erg goed voor de ontwikkeling van onze Engelse taal en het opdoen van nieuwe ervaringen. de eerste zes weken zijn Grietje en Tineke aan het stage lopen, de laatste acht weken is Tineke met Hilde stage aan het lopen. Dit betekent dus dat Hilde, Grietje na zes weken vervangt

Actief sinds 12 Feb. 2014