Laatste weekje vakantie - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Laatste weekje vakantie - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Laatste weekje vakantie

Door: Hilde & Tineke

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

24 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo hardwerkende of school mensen!

Wij hebben genoten van ons allerlaatste weekje vakantie hier in Edinburgh. We hebben veel leuke dingen gedaan en onze tijd nuttig besteed. En nee, niet alleen aan onszelf, maar ook voor het thuisfront! Laat dat even duidelijk wezen.

De dinsdag begonnen we rustig. Heel rustig! Uitslapen staat op nummer 1 in de vakantie. Tja, en als je niet kan uitslapen dan blijf je maar gewoon tot 10 uur op je bed liggen om je verslaving bij te werken ( Hilde ). Tineke heeft of course tot 10 uur heerlijk liggen slapen. Op de planning stond: Dagje winkelen! En nee, niet het winkelen zoals we gewend zijn. Dit keer zijn we de winkels in gegaan om maximaal souvenirtjes te kopen. Nadat we ons rustig hadden klaar gemaakt zijn we naar de Royal Mile gegaan. De eerste winkel: de doedelzak! Ja, want Tineke zou die voor 10 pond krijgen van de eigenaar, beloofd is beloofd. En de eigenaar herkende Tineke nog, dus ze kreeg de doedelzak mooi mee voor 10 pond. En ja, Hilde kon ook wel korting krijgen als ze iets in die winkel kocht… We zijn snel de winkel uitgegaan!
Het volgende souvenirwinkeltje in, en toen weer de volgende. Souvenirwinkeltje in en uit. In en uit. Zo ging het 1,5 uur door. En dat alleen maar voor het thuisfront! Onze tassen werden alleen wel zwaarder en zwaarder. Oeps, en alles moet echt mee naar Nederland. Onze koffers gaan te zwaar worden. Dat weten wij nu 100 %. Dat wordt maar lagen kleren aantrekken in het vliegtuig en als Eskimo’s op schiphol komen. Maar dat hebben wij wel voor onze lieve familie over (:

Dat ons geld er ook snel door heen gaat hebben we gemerkt. Kleren voor ons zelf hebben we amper gekocht! Dat kopen we wel weer in Nederland. Maar ook al kopen we niks, passen kan altijd. Dus na heel wat sessies van, kijken, passen en niet kopen hebben we onze middag gevuld. Hilde had alleen wel een heel leuk jurkje gezien en aangepast. Ze was er zo blij mee dat ze er mee dansend de kleedkamer uit kwam. Ze had alleen niet door dat er meerdere mensen zaten te wachten bij de pashokjes… Tineke wist het natuurlijk wel en die kon niet ophouden met lachen. Met een knalrood hoofd ging Hilde weer de pashokjes in. Ze is nog nooit zo snel een winkel uit geweest. De grap was pas echt compleet toen we dezelfde mensen weer tegen kwamen! ’ s Avonds vullen we ons avondje met onze nieuwe serie, skypen en zelf weten wanneer je gaat eten. Dat is trouwens echt ideaal!

Voor de volgende dag, woensdag, stond er wat anders leuks op het programma. Een dagje ‘ cramond island.’ Dat noemen ze een eiland, maar als het eb is kun je er zo via een pad naar toe lopen. De zon scheen en de lucht was strak blauw, dit beloofde een leuke, mooie, warm en zonnige dag te worden. Natuurlijk, we hebben uitgeslapen, ontbeten op bed, onze favoriete serie gekeken, rustig aangedaan, maar rond 1 uur hebben we de bus gepakt daar naar toe. Toen we daar aankwamen hadden we een prachtig uitzicht over een heel groot en mooi strand! We hebben daar maximaal foto’s gemaakt. Niet alleen van het uitzicht, maar ook van onszelf! We hebben echt verborgen talenten met foto’s maken. Nadat we leuke foto’s op het strand hadden gemaakt zijn we richting het eiland gelopen. Totdat we mensen met een ijsje zagen lopen. We hebben nog nooit zo hard naar een ijswagen gelopen. Ons allereerste ijsje dit jaar is een feit! En nee, geen strijkert ijs, maar een lekker ijsje in Edinburgh. Dat was wel even genieten. Ondertussen zijn we naar het eiland gelopen. We hadden broodjes meegenomen dus daar lekker opgegeten en bonken met foto’s gemaakt. En wat hebben we gelachen. Wat de mensen wel niet hebben gedacht…. Op een gegeven moment zagen we nog maar weinig mensen op het eiland, dus was het wel tijd om weer te gaan. We zagen al zo voor ons dat het vloed werd en dat we vast zaten op het eiland…. Maar we waren op tijd op het vaste land. En de zon scheen HEERLIJK. We zijn naar het strand geweest en hebben heerlijk in de zon gelegen en Tineke heeft een poging gedaan om een beetje kleur te krijgen. Maar met de vraag of ze al verkleurd was, was alleen de blik van Hilde al genoeg!

Om 5 uur was het wel mooi geweest en zijn we naar huis gegaan. Hilde is wezen skypen en Tineke heeft alle foto’s op haar laptop gezet en het reisverslag geschreven. Om half 8 vonden we het wel tijd om te gaan eten! Een film avondje en onze woensdag is al weer voorbij.

Donderdag ging hetzelfde zoals elke andere ochtend. Dus daar voegen we geen woorden meer aan toe. Oja, behalve dat Tineke een spin op haar bed zag lopen. Zo’n dikke, vette, vieze spin waar je echt de kriebels van krijgt. Oke, dat krijgen we bij elke spin, maar dat maakt niet uit. Uit pure wanhoop heeft Tineke een spuitbus gepakt en lopen slaan op die spin totdat die dood was. Hilde stond nog na te trillen, terwijl ze dat hele beest niet had gezien. We waren wel meteen klaar wakker. Aangekleed en al gingen we alweer naar de winkels. Want tja, Hilde wil er wel tip top uitzien als we weer thuis komen! Tineke zou dat ook wel willen, maar die heeft geen ruimte meer voor kleren in haar koffer. Winkel in en winkel uit. Ze heeft een heel nieuw stelletje gekocht! Maar ook de allerlaatste souvenirtjes zijn gekocht. We zijn compleet.

Het gaat hier trouwens ook 24/7 over ons thuiskomt en we worden al lichtelijk zenuwachtig. Gewoon, om het feit dat we eindelijk onze lieve vriendjes weer zien en onze familie & vrienden! Tineke is trouwens ook met het goede idee gekomen om gewoon de weegschaal van de buurvrouw te vragen om onze koffers te wegen. Een echte meid is voorbereid!

Afgelopen vrijdag was het de dag van opruimen & schoonmaken, want we moesten weer een weekendje uit het appartement. Dit weekend slapen we bij de eigenaar. Wij blij dat we alles al hadden ingepakt. De boel een beetje schoongemaakt en netjes achter gelaten. Ze kan tevreden op ons zijn! Om kwart voor 2 was alles klaar en wij maar wachten, en wachten en wachten. Ja, om half 3 werden we opgehaald. Daar aangekomen heeft Hilde natuurlijk eerst de boel gecontroleerd. Want stel dat er iets vies is! Maar onze kamer is goed gekeurd en we slapen gezellig in een twijfelaar. Dat kan nog gezellig worden vannacht dachten we.

En voor de derde keer deze week zijn we naar de winkels gegaan. Want ja, je moet natuurlijk eerst alles winkels hebben gezien voordat je kan beslissen wat je koopt. En uiteindelijk heeft Hilde een keuze gemaakt. Voor de derde keer dezelfde winkel in en uiteindelijk heeft ze hét kledingstuk gekocht. Wat ze heeft gekocht blijft een verassing. Net zoals dat andere bijzondere exemplaar wat ze er bij heeft gekocht….
’ s Avonds ging het gezin naar de film en uit eten en zijn wij thuis gebleven. Hilde is wezen skypen en Tineke zag een gitaar staan. Je raad al wat zij heeft gedaan. Tineke heeft daarna ook nog geskypt en samen op bed gezellig allebei met onze laptop apart een filmpje bekeken.

De volgende dag kwamen de verhalen naar boven. Tineke kan voor geen moment stil zitten, zelfs niet in haar slaap & Hilde is ’s ochtends een schaap look a like.
Vanmiddag gaan we naar een Afrikaans festival met veel eten ( dus wij gaan sowieso mee) en Afrikaans dansen. Wij zijn benieuwd en we hebben er zin in! Vanavond gaan we Mexicaans koken dus we hebben een multicultureel dagje.

En natuurlijk, elke dag hebben we het even over ons thuiskomen. Wat worden we zenuwachtig als we er aan denken, maar wat hebben we er zin in. Nog 6 daagjes en dan zijn we weer thuis! We zullen jullie aan het eind van de week laten meegenieten van ons laatste weekje! Geniet allemaal van jullie weekend en tot het bijna laatste verslag (:

Veel liefs van ons!

• 24 Mei 2014 - 14:38

Moesje:

Hey ,hier is alles goed . Tineke je mist vanavond de buurt b b volgende keer beter. waarom zijn jullie zenuwachtig wij zijn alleen maar blij dat jullie in goede gezondheid thuis mogen komen.
    We kijken er naar uit .
    Nog een goede zondag en een fijne week samen .
    Doen jullie daar de groeten van ons allemaal hier in Holland.de jufs en meesters van school en de mensen in de kerk .
    De Dominee met zijn gezin en wens hem al het goede toe.

good bay

• 24 Mei 2014 - 17:05

Marieke:

Wat een leuke week hebben jullie weer achter de rug!
    En nee Tineke, je bent en blijft een poolkonijn. Zelfs je lieve zuster's huidje is al lichtelijk verkleurd!
    Ben trouwens benieuwd of ze jullie op Edinburgh airport niet houden wegens te zware koffers...
    Maar dat gaan we meemaken!

Die zenuwen komen gewoon door het feit dat je mij weer gaat zien Tineke.
    Maar daar is helemaal niks mis mee. Geen schaamte hoor!

Ik zal vanavond op de buurt bbq voor 2 eten, ben je dr in gedachten toch nog bij!
    Fijn weekend verder samen!

xxx Mariek

• 24 Mei 2014 - 21:54

Aart:

Hee;)

Inderdaad marieke, dat word nog leuk op de airport met al die spullen en koffers:).

Maar leuk weer te lezen dat jullie je nog steeds vermaken daar,
    Ook al heb ik er totaal geen problemen mee dat jullie (en vooral tinus) vrijdag weer thuis komen!

Ik kijk er naar uit!

Groetjes van de hoge enk!

• 26 Mei 2014 - 09:06

Annie:

Haa Tinuss. ik moest heel hard lachen bij je verhaal over die spin. ;p geniet nog van je laatste midweekje daar! :) tot vrijdag ;D Knuffel van Annie

• 28 Mei 2014 - 11:46

Grietje:

haaaiii..

ik kan niet komen vrijdag.. ik moet werken..
    Maar komt helemaal shave!
    geniet er nog even van die paar dagen!
    anders boeken jullie er samen toch nog een koffer bij? koop je die bij de primark!
    he Tien, heb jij voor mij alle reisverslagen van ons in word?

groetjesssss...