Oreo cheese cake and Heineken beer! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Oreo cheese cake and Heineken beer! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Oreo cheese cake and Heineken beer!

Door: Tineke & Hilde

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

24 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hello everybody,

We hebben weer een paar leuke dagen achter de rug!

Het begon allemaal op een dinsdagochtend. We hadden allebei netjes de wekker gezet, want we hadden veel plannen voor die dag. Alleen Tineke werd wakker, maar niet van de wekker. Hé, dat is gek! Ze werd wakker voordat de wekker af ging. Maar helaas, de wekker was niet eens afgegaan en het was een uur later! Later bleek dat ze de wekker verkeerd had gezet. En nee, ze was niet de enige. Ook Hilde had de wekker verkeerd gezet en is weer in slaap gevallen. Tja, ze kan toch nog uitslapen! En aangezien we toch al laat waren, konden we net zo goed rustig aan doen. We zouden de school bezoeken, kaarten op de post doen, de Royal Mile bekijken en misschien nog even naar het National Scottish museum. Het weer hadden we helaas niet mee! Het had geregend… Dat waren we niet meer gewend na een paar volle weken zon!

Rond 12 uur gingen we naar de school toe. Alle 3 de leraren waren daar hun voorbereidingen aan het doen en we werden uitbundig begroet. Voor Hilde was dit de eerste keer dat ze de school en de leraren zag. Voor Tineke voelde dit toch een klein beetje als thuis komen. Een stortvloed van vragen kwam over ons heen. Hoe onze vakantie was, of Hilde al was gewend, wat we allemaal hebben gedaan en hoe de weekenden met onze vriendinnen waren. En die vragen was niet het enige wat als stortvloed over ons heen kwam. Meteen werd Tineke gebombardeerd met opdrachten. Donderdagochtend de Juniors lesgeven, ´ s middags drama met de juniors doen, gitaar les geven en de opdracht voor school om informatie te geven werd ook snel gepland. En oja, ook nog ff vrijdag een godsdienstles geven over kindness & gentle. Doen we ff! En voor volgende week woensdag staat de activiteitenmiddag gepland. En Hilde gaat 2 dagen French and History geven, omdat die lerares er dan niet is. Kijk, hier doen we het voor! Alles snel opgeslagen in de mobiel en we zijn weer in ons normale schoolleven terecht gekomen. Maar wat hebben we er veel zin in! Tineke heeft Hilde een rondleiding gegeven door de school en met veel frisse moed gaan we woensdag beginnen.

Om nog door de Royal mile te gaan lopen hebben we plotseling afgekapt. We hadden eigenlijk veel meer zin om ergens wat te gaan eten. Eindelijk, Tineke haar droom komt uit, we gaan eten bij Mimi’s bakehouse! En nee, niks is daar mini! Alleen de buiten kant van dat eethuisje zag er al leuk uit. Dus het was tijd om daar eens binnen te gaan kijken. Toen we binnen kwamen wisten we het al zeker, hier gaan we vaker naar toe. En toen we al die cakejes en taartjes zagen werd die beslissing alleen nog maar bevestigd! Het was er heel mooi en gezellig ingericht, leuke kleurtjes, leuke meubels en het zag er gewoon heel gezellig uit! En die cakejes en taartjes op de toonbank maakte het plaatje compleet. We hebben wel 10 minuten voor die toonbank gestaan, omdat we niet konden kiezen. Totdat Tineke in een andere vitrine kast een echte ‘ Oreo cheesecake’ zag. Ze was verkocht en had meteen de beslissing genomen. Hilde nam een caramel crispy gebak. Ach, het maakte eigenlijk niet uit wat we kozen, want we wilden alles een keer geproefd hebben voordat we weggaan. En wat een genot voor de tong was dit. Een ware smaaksensatie die we niet snel vergeten. Hilde zat voor het eerst in haar leven echt vol en Tineke kon het niet op. De smaak was iets te machtig. Maar ons hoor je niet klagen hoor! Hilde heeft de stoel gevonden voor haar toekomstige huis, dus die gaat ook mee naar Nederland. De bakjes thee zijn ook niet meer op 1 hand te tellen. Nadat we er een uur hadden gezeten zijn we gegaan. Thuis aangekomen zijn we meteen aan de slag gegaan voor onze opdrachten. Natuurlijk nog even geskypt & het op tijd naar bed gaan was weer niet gelukt!

De volgende morgen begon onze grote dag! Na 2,5 week vakantie weer aan de slag. En we hadden er zin in. We merkten alleen wel dat het pittig moeilijk was om er op tijd uit te gaan. Maar we waren, natuurlijk, op tijd. Op school aangekomen werden we hartelijk begroet door de kinderen en kon onze eerste dag beginnen. Ze moesten er alleen wel even aan wennen dat het nu Miss Brouwer is en niet Miss Hoekstra. We hebben een leuk ochtendje gehad en ’ s middags gingen we voor de laatste keer naar het zwembad. Alleen dit keer moesten we met de bus, omdat er niet genoeg plek was in de auto. Nou, dikke prima! Voor de zekerheid natuurlijk even vragen of dit de goede bus was. Nee, je moest de andere kant hebben. Dus wij naar de andere kant en rennen als een malle want de bus kwam er in de verte al aan. Natuurlijk hebben wij het voor de zekerheid ook maar aan deze buschauffeur gevraagd. En maar goed ook. Nee, deze bus gaat daar niet naar toe, dan moet je nummer 21 hebben. Die is aan het eind van deze straat, klein stukje lopen. En daar liepen we weer verder… Dat kleine stukje was ook een kwartier. We waren bij de bushalte en daar kwam de 21. En natuurlijk, voor de zekerheid hebben we het weer gevraagd. En ja, dit keer zaten we wel in de goede bus! * vreugdedansje*
We hebben een hele leuke laatste zwemles gehad en Hilde vond het jammer dat ze niet vaker zwemles hadden. Tja, en dat vond dat jongetje dat wij zwemles gaven ook. Hij leek alleen wel alles te zijn vergeten na 3 weken. Hij zonk nog net niet naar de bodem. Maar omdat hij toch zijn best deed verdiende hij een sticker! En daar zijn ze echt heel blij mee!

Na de zwemles hebben we meteen de bus naar huis genomen. Nou ja, meteen? Natuurlijk hebben we eerst weer een kwartier gelopen. We voelden onze benen wel en Tineke besloot plotseling om niet meer te gaan hardlopen ’s avonds. De oefeningen heeft ze al wel weer gehad. We zijn meteen naar de ASDA gegaan om bier te komen. Want ja, donderdagavond komen Tineke haar ouders & Aart en dan moet het bier natuurlijk wel koud staan. Alle zenuwen van die vliegreis weg drinken. Bij de ASDA wilden we betalen en lieten we ons ID zien. Zei de man: ‘ We don’t accept this. We need your passport or drivers lesson.’ Uhm, is dit een grap? Dus wij uitleggen dat wij hier wel eens vaker drank gekocht. ‘ That’s strange’ He said. En hij riep er een andere vrouw bij. Maar die zei hetzelfde. Met dit ID mag je geen drank kopen, alleen maar met een paspoort of rijbewijs. Wij stonden perplex! Uhm, met dit ID lopen we al minimaal 5 jaar in Nederland, kunnen we naar het buitenland en hebben we zelf gevlogen! En dan mogen we geen druppel drank kopen? Heel apart. We zetten ons ‘ vriendelijke ‘ gezicht op en zijn uit de winkel gelopen. Maar belofte maakt schuld! Dus wij hebben weer de bus gepakt en zijn naar de Lidl gegaan. Daar aangekomen, was de keuze niet echt groot. Aangezien we wel echte Heineken wilde hebben! Toen bedacht Tineke zich: ‘ Hé, hier dichtbij is ook een Tesco. Dus wij naar de Tesco lopen. Nog meer lopen.. Nog meer lopen.. Oke, het was maar 2 minuutjes en vanuit de Lidl kon je de Tesco al bijna zien.
Bij de Tesco hebben we ook meteen snoep gehaald, aangezien we al vanaf 1 uur niet hadden gegeten. Bij de kassa aangekomen moesten we ons ID laten zien. We keken elkaar al aan met een bepaalde blik. En daar ging het gezeur weer: ‘ What kind ID is this?’ UHM, gewoon ons bewijs dat we 18 & 19 zijn en dat we volgens de wet alcohol mogen kopen. En ons ID werd weer door 2 andere mensen gecheckt. Maar die gaven wel toestemming! Dus wij met bier en wijn weer de bus in. Het lachje van de buschauffeur ontging ons niet.

Thuis aangekomen hadden we weer veel te doen! Administratie, schoonmaken en verslagen schrijven & Tineke moest nog 2 lessen maken. En ondertussen kwam de eigenaar ook nog de huur ophalen. Nooit gedacht dat geld ophalen 3 kwartier duurt!
Hilde heeft nog geskypt en Tineke zat de hele tijd aan haar laptop gekluisterd. We waren zelfs zo wanhopig dat we beiden achter de laptop hebben gegeten. Tja, je moet toch wat als je in tijd nood zit. En nee, het op tijd slapen is alweer niet gelukt!
De volgende morgen stond er een drukke dag op het programma. Tineke was downstairs with the Juniors and Seniors and Hilde was upstairs by the infant class. Hilde heeft rekenen gedaan met de kinderen, voorgelezen, met de kinderen gelezen en spelletjes gedaan. Tineke heeft les gegeven uit ‘ the secret garden’, les uitgelegd, drama geoefend, gitaarles gegeven en haar eigen presentatie over Nederland gegeven. Druk, maar heel leuk dagje. Kon ze even niet aan vanavond denken en zenuwachtig worden. De kinderen weten nu heel veel over Nederland en Tineke heeft met zo’n enthousiasme verteld dat ze bijna willen verhuizen. Toen Tineke thuis kwam was Hilde al aan het koken. We hebben onze dagelijkse verslagen geschreven en het hele huis schoongemaakt. Want ja, als Tineke haar ouders en vriend komen moet het wel schoon zijn natuurlijk! De bier en het drinken liggen al in de koelkast dus wij zijn er klaar voor. Tineke gaat ze straks ophalen bij het vliegveld vandaan. Ze is nu al machtig zenuwachtig en kan het nergens anders meer over hebben.

Maar we hebben er allebei heel erg veel zin in!

Liefs,
Hilde & Tineke.

Buuv:

Hoi Tinus - en buurtjes! Hoop dat jullie het geweldig hebben samen!!! Dries...nou moet je ook nog weer terug --> hoop voor je dat het allemaal mee is gevallen ;-) Groetn vanaf Duunkarkn

• 24 April 2014 - 22:12

Grietjetinekehilde :

Ik hoop dat Aart jullie weer een beetje in het gereel krijgt,
    Want sinds ik weg ben soort alles verkeerd en gaat het de verkeerde kant op
    Och och, sterkte dit weekend!!

• 24 April 2014 - 22:52

Teacher:

En heerlijk weer, dit allemaal te lezen. Jullie kunnen echt wel storytellers worden! Hilde: hoe is het om met je neus in de boter te vallen? Valt het een beetje mee? Lukt het Engels praten goed?
    Eet veel Rolotoetjes!
    Gegroet, mw. Lambregtse

• 25 April 2014 - 15:11

Pea:

hoi allemaal
    wat een leuke verhalen , jullie maken wel van alles mee , en wat al dat lopen betreft , goeie oefening voor de vierdaagse van nijmegen ha ha en hoe is het met gerda en dries (durft dries nog terug) , anders zit er niks anders op dan daar te blijven ,of met een goede borrel op terug veel plezier daar dit weekend gr. pea