Random midweekje. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Random midweekje. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Random midweekje.

Door: Hilde, Tineke, Vera & Hanneke.

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

17 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hello hardworking people,

De week begon al goed. Vandaag, dinsdag hebben we onszelf in de watten gelegd. The weather was very nice! We begonnen de ochtend rustig, eigenlijk zoals elke ochtend begint, maargoed. Hilde moest nog douchen en skypen en Tineke kwam ter elfde ure ook nog eens aan kakken. Want ja, we moesten snel naar het park. Hilde schrok en begon aan de marathon om alles op tijd af te krijgen. Oja, en Tineke wilde eigenlijk ook nog even douchen. Tineke dacht al klaar te zijn en Hilde pakte haar laatste spullen nog even. De bel… We keken elkaar met een blik van: wie mag dat dan wel zijn? Sinds Hilde er is, is de bel nog nooit zo vaak gegaan. Tineke keek door het spiekgaatje en zag de postbode staan. Oke, dat valt weer mee. Of we even op een pakketje konden passen tot de eigenaar thuis was. Prima, maar wij gaan nu lekker naar het park. Het pakketje wacht maar even… Dat nu duurde inmiddels een half uur langer. Tineke was erg ongeduldig en Hilde moest nog even het een en ander doen.

Bij het park aangekomen een drukte van belang, minder erg dan maandag, maar wel gezellig. Stelletjes, vaders en moeders, opa’s en oma’s, vrienden en vriendinnen, iedereen komt in het park relaxen en genieten van het mooie weer. Dat hebben wij ook gedaan  We hadden zelf allemaal gezonde dingen meegenomen. Brood, fruit en water. We zaten nog maar net en het eerste stuk stokbrood was alweer op… Onder het puzzelen haalden we herinneringen op van de vorige dag. Het gebrekkige Engels van Hilde zit er nog steeds in, hillariteit alom. Wat zullen die mensen wel niet gedacht hebben. Hilde moest zo hard lachen, dat ze naar de wc moest. Drama nummer 1! Hilde is nog nooit naar een openbare toilet geweest. Dit was ook gelijk de laatste keer, bij deze! Ze heeft voor de zoveelste keer haar smetvrees overwonnen. (Kan ook niet anders) Hilde een doekje mee voor de deurklinken. Wat een putlucht daar! (Zie je wel, Tineke overdrijft niet altijd) Komt Hilde daar aan, moet je betalen. En weer terug, geld halen. Ze rende al… Zaten we net lekker, komt er met een hoop kabaal een hele groep vogels aan. Zitten er 100en mensen in het park, komt er net wat uit de lucht vallen, splats, op haar been. Waarom ik? De man naast haar had het niet meer, en Hilde ook niet. Van ellende zijn we maar naar huis gegaan. We hebben echt Hollands gegeten, boontjes en aardappels. Daarna nog wat verplichte mailtjes sturen, skypen en relaxen.

En de woensdag was aangebroken. Vandaag hadden we een middagje paleis in onze agenda staan. Of course hebben we uitgeslapen en heel rustig aangedaan. Om 11 uur pakten we de bus. We konden allebei gratis in het paleis! All of thanks to Grietje (:
Het paleis was heel mooi en we keken onze ogen uit. Omdat dit Tineke haar tweede keer was, snapte ze nu weer wat meer van de uitleg. Dit keer konden we wel in de tuinen kijken. Zo, hier heb je aan 1 tuinman niet genoeg! Natuurlijk hebben we maximaal foto’s gemaakt.
Daarna kwamen we langs het parlement. Hé, zullen we hier naar binnen gaan? Zo gezegd, zo gedaan.
Toen we daar aan kwamen zagen we allemaal beveiligingsmensen staan en poortjes waar je door moest. Okey, wat is deze? We moesten onze tassen in een bak doen en die ging door een soort scan waardoor ze de inhoud konden zien. Net zoals bij het vliegveld.
Tineke kwam zonder problemen naar binnen, maar bij Hilde ging het alarm af! Wat is er aan de hand? Ze gingen haar fouilleren en vonden haar mobiel in haar zakken. Natuurlijk, vergeten in te leveren! Tineke wilde al door lopen met haar tassen en Hilde moest weer terug komen. Dit keer met haar tas! Tineke stond vanaf een afstandje te kijken terwijl de beveiliger in het Engels wat zat uit te leggen. Hilde begreep er niks van, dus die riep Tineke er bij!
Wat bleek, ze moest haar tas ophalen om dat er een ‘ scissor’ in haar tas zat. Hilde in alle paniek: ‘ Tineke! Wat is een ‘ scissor?’ Hilde, dat is een schaar! Wat moet jij in vredesnaam met een schaar in je tas? Oja, dacht Hilde: ‘ Die heb ik altijd bij mij in mijn etui zitten.’ Dus die werd er uitgehaald, gecontroleerd en daarna mocht ze um weer opbergen. Die van binnen zagen wij al allerlei scenario’s voor ons dat we werden opgepakt of niet meer naar binnen mochten. Maar het is allemaal goed gekomen. Uiteindelijk!
Toen we binnen kwamen hadden we ons aangemeld voor een rondleiding.
Het duurde een uur en wat we hebben onthouden is dat het Schotse parlement een beeld heeft gekregen van Holland. Het leek op bomen. Voor de rest deden we een poging tot begrijpen. Maar die beste man vond zichzelf heel wat en erg grappig. Nee, geen enkele grap begrepen wij en wij waren niet de enigen! Hij was de enige die om zijn eigen grap lachte. Oke, dat wij daar ook heel vaak een handje van hebben maakt niet uit!
Daarna hebben we weer de bus naar huis genomen. Ondertussen heeft Tineke Hilde getest op haar buskennis! Oke, als het aan Hilde lag kwam ze nooit meer thuis. Daarom heeft Tineke alles netjes op papier geschreven en getekend hoe de bussen gaan. Tineke hoopt dat ze veilig met Reinier weer bij het appartement komt. Tineke ziet Hilde al zo in de highlands staan, zich afvragend: ‘ Waar blijft het vliegtuig nu?’

Tineke zat al aan tafel en wilde het eten opscheppen. Alleen, er was geen opscheplepel. Hilde wilde die pakken, maar gilde het in 1 keer uit! Echt pauper hard. Tineke weet zeker dat ze het buiten hebben gehoord! Het leek wel alsof alles er in 1 keer uit kwam. Zo hard! 120 decibel, net zo hard als een klas met schreeuwende kinderen. Nu zijn jullie vast wel benieuwd wat er was. Er liep een spin……
Oke, hij was best wel dik en groot! Door het gegil en gestress en gespring van Hilde moest Tineke natuurlijk heel hard lachen. Met goede moed pakte ze een schoen. Ondertussen hoorde ze Hilde schreeuwen: ‘ Hij loopt!’ Ja uhh, logisch Hilde! Met volle kracht mepte Tineke de spin dood. Volgens Hilde is Tineke nu haar held. Diep van binnen was Tineke ook doodsbenauwd! Waar die spin nu is, weten we niet. Wat we wel weten is dat er een vlek op de muur is en de restanten achter het messenblok liggen. Morgen zien we wel verder.

’ S avonds heeft Tineke hardgelopen en hebben we filmpjes gekeken!
Op de planning voor donderdag staat: ‘ een hele grote schoonmaak!’ Alles moet er natuurlijk wel spik en span uitzien voordat Hanneke, Vera & Reinier komen.

De volgende dag werd Tineke wakker door voetstappen door het huis. Duidelijk, Hilde is al bezig met de grote schoonmaak. Ze durft niet op sokken of blote voeten door het huis te lopen. Nee, zo smerig is het hier niet, het ligt duidelijk aan Hilde;)
Tineke draaide zich mooi nog een keer om, aangezien het nog maar 8 uur was. Alleen onze verkoudheid merkten we wel. We hadden afgelopen dinsdag iets te veel de zomer in onze bol. Maar ach, niet van dat benauwde, het gaat vanzelf wel weer over. Om half 10 begon het echte werk. Tineke heeft haar eigen badkamer en slaapkamer gedaan en de keuken. Hilde de andere badkamer, haar eigen slaapkamer en de woonkamer. Een grote schoonmaak zonder stofzuiger kan natuurlijk niet. Daarom is Hilde maar naar de buren gegaan. Later bleek dat die de hele stofzuigerzak had leeg moeten gooien. Alleen omdat wij stof gezogen hadden! Na 2,5 uur rook het hele huis lekker en fris en is bijna alle was gewassen. Hilde had Tineke nog nooit zo ijverig gezien! Om 2 uur was het tijd voor Tineke om Hanneke & Vera op te halen. We hebben tranen met tuiten gehuild en dik geknuffeld. Grapje, die tranen laten we weg maar het knuffelen hoort er natuurlijk wel bij! ( verplichting )
Onderweg keken ze hun ogen uit. Natuurlijk moesten we boven zitten. Na een kwartier zeurden ze al of we er bijna waren. Hmm, volgens mij heeft Tineke echt geleerd om geduldig te zijn. Hanneke heeft 2 keer gevraagd wat we gingen eten. Uhm, dat zien we thuis wel weer! Thuis aangekomen hoorden we al de: ‘’ oooh & aaah’s.’ Wat is het hier schoon & netjes & luxe. ZIE JE WEL HILDE! ( nu zit ze nog te klagen ) Heerlijke aardappelschijfjes/aardappelpuree/roeraardappel met sla en een broodje hamburger gegeten. Ofcourse hebben we ook ingeslagen voor het hele weekend. Wij komen wel vooruit (en 2 kilo aan).

Morgen staat een dag winkelen op de planning. Nou dat komt helemaal goed met Hanneke & Vera. Speciaal met Hanneke. Die gaat zich maximaal misdragen en uitleven. Tineke is benieuwd of ze alles nog wel meer terug krijgt in haar koffer naar Nederland.
EN ER BLIJFT NIKS HIER ACHTER LIGGEN!

Na dit weekend komen jullie wel te weten wat we allemaal uitgespookt hebben. Of nou ja, bijna alles!
Een heel fijn paasweekend toegewenst in Nederland (: Geniet er van!

Liefs,
Hilde & Tineke & Hanneke & Vera!

• 18 April 2014 - 02:02

De Engelsegirls:

Heej meiden,

Zo te lezen is het erg gezellig daar! Lekker he? dat mooie weer:).
    Hier is/was het ook mooi weer.
    nog veel plezier daar.

Groetjes uit Engeland

• 18 April 2014 - 11:33

Thuis:

Hey dames,alweer een hoofdstuk.Als je veel beleeft, kun je ook veel schrijven. Goede/fijne paasdagen samen. Skyp je nog even vanavond? Groeten van thuis.