Hilde's allereerste dagen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Hilde's allereerste dagen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Hilde's allereerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

08 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hoooooi lieve mensen.

Het weekend is alweer voorbij, maar wat hebben we weer veel beleefd! Hilde kijkt haar ogen uit hier.

Aangezien Grietje al helemaal heeft beschreven hoe het vrijdagochtend ging, begint Tineke maar bij haar eigen huis! Ze heeft 1,5 in de bus gezeten voordat ze thuis kwam. En wat was ze moe! En wat duurde het lang. Toen ze thuis was aangekomen is ze meteen naar bed gegaan. Zozo, als je er om half 5 uit moet merk je dat wel. Daarna is ze haar lijstje afgegaan. Ze is helemaal niks vergeten! De bus gepakt en op naar het vliegveld voor de tweede keer!
Dit keer duurde het bijna 2 uur voordat ze bij het vliegveld was.

Tineke stond nog maar net 5 minuten op het vliegveld en daar kwam Hilde aangewandeld. Laat het grote avontuur maar beginnen. We werden opgehaald door Inge, de Nederlandse lerares, omdat we in haar huis hebben geslapen. Zij zijn 2 weken op vakantie. Tineke is de meeste dingen nu wel gewend, maar Hilde vind het Engels praten en links rijden nog errug raar! Thuis aangekomen zijn we even naar de winkels gegaan en hebben we bij hun thuis Indiaas gegeten. Scheelt dat we gewoon Nederlands in dit huis kunnen praten. We moeten daarbij wel opletten wat we zeggen! Een gezellig avondje met ze gehad en op tijd gaan slapen.

De volgende dag was Hilde al om kwart voor 6 wakker. Kwart voor 6! En daarna kon ze niet meer in slaap komen. Tineke daar in tegen heeft heerlijk tot 9 uur geslapen. Hilde is dus blijkbaar gewoon elke dag om half 7 wakker. Ook al kan ze uitslapen…. Duidelijk het tegenover gesteld van Tineke!
Toen Tineke bezig was om zich klaar te maken, kreeg ze een sms’je van de eigenaar van het appartement. Jullie hoeven niet uit het appartement, want de gasten hebben geannuleerd! Wauw, mooi op tijd! Echt waar. We zijn ook nog echt niet ons appartement uit…
Ach, nu zien we eens een keer een ander deel van Schotland.

De mensen gingen om 11 uur weg. Wij hebben ze uit gezwaaid en daarna hebben wij ons ook klaar gemaakt voor een middagje Dunfermline. Hoe zijn we in de stad gekomen? Juist, met de fiets! Links fietsen… WAT EEN DRAMA! Oke, we zijn heel aangekomen, maar het ging met veel gezeur en heel veel gelach. We hebben gewoon op de Nederlandse manier gefietst. Lekker rechts fietsen en goed opletten.
Het stadje Dunfermline is echt mooi! Natuurlijk hebben we even gewinkeld, zijn we door een heel groot park gelopen en hebben we een grote kerk bezocht. Ook de terug weg ging bijna zonder gevaren. Tineke fietste voorop en Hilde ging haar gewoon achter na. Zonder op of om te kijken. Follow the leader? Dat ze daarbij bijna tegen een auto aanknalde die van ‘ de verkeerde kant ‘ kwam vergeven we haar. Alle eerste keren zijn moeilijk! Hilde, je went er wel aan! Ondertussen hebben we nog boodschappen gedaan voor het eten en ’s avonds. Hilde heeft gekookt en dat beviel Tineke ook wel. Ze mag vaker koken!

De volgende dag gingen we daar naar de kerk. We kunnen er wel aan wennen dat die kerkdiensten om 11 uur beginnen. Tineke dacht natuurlijk: ‘ Kunnen we mooi uitslapen.’ Alleen ging Hilde haar wekker om kwart over 7… Pff.. Scheelt dat Tineke weer snel in slaap kan komen. Alleen Hilde was klaar wakker en komt dan niet meer in slaap. Ach, ook al kan ze uitslapen, ze wordt elke dag rond half 7 wakker. Het grote verschil tussen Tineke & Hilde! Er was maar 1 keer kerk, omdat het hier paasvakantie is en er dan heel weinig mensen komen.

De volgende morgen om 9 uur uit bed en de boel schoongemaakt en opgeruimd. Hilde was natuurlijk al om half 7 wakker! Om 11 uur zijn we met onze koffers naar het busstation gelopen. Wat een gezeur. 2 handbagages, 1 te grote koffer van Hilde ofcourse, 2 laptoptassen en nog 2 handtassen. In plaats van 5 minuten naar de bushalte lopen hebben we er 15 minuten over gedaan! De goede bus gepakt naar het treinstation en daar een ticket gekocht. Zozo, voor het eerst met de trein. Natuurlijk zaten we in de weg met onze koffers maarjah, het kon niet anders. We kwamen bij het station aan en Hilde stond al netjes bij de deur te wachten totdat die open ging. Hij ging alleen niet open…. Nog een paar keer op het knopje drukken, maar hij ging nog steeds niet open. Stond ze aan de verkeerde kant.. We hadden de andere deur nodig! Pff…Bij het station aangekomen wilden we gewoon door die poortjes lopen. Alleen die gingen niet open. Keken we om ons heen, zagen we dat de mensen hun ticket in een apparaat deden en toen gingen de poortjes wel open. Nou, alweer die tickets tevoorschijn halen. En nee, die poortjes zijn niet gemaakt voor grote koffers. Hilde was gelukkig net op tijd, want die poortjes gingen vlak achter haar koffer dicht! Tineke zag het natuurlijk al helemaal voor zich dat ze vast zat ;D

Daarna zijn we naar de winkel van Lothian buses gegaan, omdat Hilde een buskaart nodig had. Toen de bus gepakt, eindelijk naar ons appartement! Hilde keek haar ogen natuurlijk uit van al die drukte en bussen. Bij het appartement aangekomen moesten natuurlijk die koffers weer naar boven. Al dat gesjouw, getrek, maar we zijn in ons appartement gekomen. Het eerste wat Hilde zei was: ‘ wat is het hier vies! Mijn handen jeuken om hier schoon te maken.’ Okeee, het lijkt net of Tineke alleen maar met schoonmakers op pad gaat ( smetvrees). Maar als eerst hebben we boodschappen gedaan! Grote boodschappen voor de hele week! En we hadden weer 8 tassen. Het idee om toch maar het karretje naar ons appartement te nemen leek wel een goed idee. Met de nadruk op leek! ( dankjewel Grietje) we liepen nog geen 5 meter en toen konden we al niet verder. Het voorste wieltje zat op één of andere manier vast. En nee, we stonden niet gewoon op de stoep, maar midden op de weg bij stoplichten. En laat nou net de stoplichten voor de auto’s weer op groen gaan. Tineke heeft snel dat karretje achter uit getrokken en Hilde begreep er niks van. Het gelach van de vrouw in de auto hebben we echt wel gezien! Volgens mij hebben wij haar dag een lichtpuntje gegeven, maar wij voelden ons uitgelachen. Waarschijnlijk zag het er ook wel grappig uit.

Dus daar gingen we weer. Met 8 tassen op pad! We liepen aan één stuk door zonder tussenstop! Maar 5 meter voor ons appartement konden we echt niet meer. Natuurlijk moesten we heel hard lachen en voelde Hilde haar water komen. Snel alles naar binnen gedaan en met veel moeite de trappen opgelopen met die tassen. Dit was al de tweede keer voor vandaag! Daarna hebben we de boel opgeruimd en zijn we aan de grote schoonmaak begonnen. Nouja, we? Hilde begon meteen haar hele kamer af te stoffen. Wat een museum lucht in die kastjes! Uit pure wanhoop heeft ze de kleren in haar koffer gelaten. Tineke daar in tegen heeft meteen haar koffer uit gepakt en alles een plekje ging geven. Ach, er waren toch geen gasten geweest!

Maar op één of andere manier had Hilde Tineke aangestoken en is zij ook mee gaan helpen met de grote schoonmaak. Op de knieën de keuken dweilen met een vaatdoek. Het kan allemaal. We hadden even ons Assepoester-momentje! Maar wat ruikt het nu fris in huis! Tineke leert hier nu eens een huishouden runnen. Respect voor onze ( schoon ) moeders is wel weer op z’n plek. De wasjes die gedraaid zijn al niet meer op 2 handen te tellen. En nee, dit ligt niet aan Tineke!

’ S Avonds heeft Hilde nog geskypt en is Tineke wezen hardlopen. Heerlijk gedoucht en Hilde heeft een uur in bad gezeten! Oke, dat heeft ze wel verdiend  Daarna nog een filmpje gekeken en gezond gedaan met yoghurt en appel. ( ja reinier, Hilde kan ook gezond eten)! Hoelang we dit volhouden weten we niet.

Voor de volgende ochtend stond een pyama dagje op het programma! Tineke werd om half 10 door Hilde wakker gemaakt met een heerlijk stuk stokbrood met ei en thee. Filmpje en met de pyama aan op bed blijven liggen. This sounds very nice! Natuurlijk kunnen we niet de hele dag op bed blijven liggen. We moeten ook nog eten. Rond 2 uur hebben we ons aangekleed en zijn we met de bus naar de stad gegaan om winkels te bekijken en kaarten op de post te doen! En natuurlijk was het heel druk op de Princes Street. En Hilde maar maximaal foto’s maken met haar camera. Het is niet meer op 1 hand te tellen hoe vaak ze vergeten is om het dopje van de lens af te halen! Misschien ook niet meer op 2 handen. Rond 6 uur waren we thuis en hebben we geskypt en gegeten. Ook hebben we gezocht naar een mooie toer die wij donderdag willen gaan doen. Op een gegeven moment heb je Edinburgh natuurlijk ook wel gezien!;)

Kortom, dit leventje bevalt Hilde wel! Wij houden dit wel 8 weken vol!

Liefs,
Tineke & Hilde!

• 08 April 2014 - 21:54

Reinier:

Was het gezond eten tot nu toe een uitzondering dan?
    Ik wist al dat ze blond is, maar zo blond. ... Misschien moet je het dopje anders van de lens af houden? Kan je het ook niet vergeten;)

• 08 April 2014 - 22:16

Thuis:

Hey dames,
    Bedankt weer om ons deelgenoot te maken van jullie belevenissen. Doe wel voorzichtig met jullie fietsgedrag daar....Geniet van de vakantie samen, met hopelijk mooi weer daarbij. Groeten van thuis.

• 09 April 2014 - 21:25

Grietje:

pyjama type je zo ! <<
    oké, ik heb het allang al gezien, het gaat daar helemaal verkeerd als ik er niet ben!
    och och.. wat moet er van terecht komen!
    jullie hadden maar gewoon het goede karretje uit moeten zoeken!
    Zie je wel Tineke, ik val best mee, vergeleken met Hilde!

Nou geniet ervan troela`s.

Groetjes............... Grietje