Opnieuw veel belevenissen.!!! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Opnieuw veel belevenissen.!!! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Opnieuw veel belevenissen.!!!

Door: Tineke; Grietje

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

20 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hello everybody!

En het is weer maandag, we gingen naar stage.. daar aangekomen waren we zoals altijd weer te vroeg en stonden we weer voor het hek te wachten..
Eindelijk…
Daar kwam onze collega Bev aangelopen, het eerst wat ze zei was: congratulations with your birthday, en gefeliciteerd met jou verjaardag! Vervolgens had ze een tasje voor me met een kaart en eigen gemaakte chocola, cocus koekjes volgens Afrikaans recept. Deze zijn echt super lekker en we eten onze vingers erbij op! Hartelijk dank miss Kelly ;) .
Na schooltijd gingen we bij de Lidl winkelen, het blijkt hier goedkoper te zijn, behalve met de closet ;P, nu weten we dus waar we onze boodschappen in het vervolg gaan doen. Daarna gingen we naar huis, om vervolgens eerst even uit te rusten en onze telefoons te checken. Daarna was het tijd voor de wekelijkse schoonmaak, de flessen chloor en detol vanuit Nederland kwamen tevoorschijn, en we poetsten net zo lang totdat alles weer glom en blonk.!! Alles werd goed in gesopt met chloor en afgestoft, ook ging Tineke zuigen, dit is zoals gewoonlijk haar taak. Ze was bijna klaar met zuigen en deed de stekker nog even in een ander stopcontact want het snoer was tekort. Vervolgens wilde ze de stofzuiger aan doen, maar die ging niet meer aan.. ook kreeg ze een schok van het stopcontact.. ‘O Grietje, de stofzuiger doet het niet meer’ riep ze angstig.. ik heb eerst de stekker eruit getrokken, inplaats van eerst het knopje uit te doen..,zei Tineke. O dan moet je even de stop omdraaien in de meterkast zegt Grietje.. waarom dan? Vraagt Tineke, nou dat moet zegt Grietje lachend. Haha nee natuurlijk niet zegt Grietje, denk je nou echt dat die stofzuiger het niet meer doet omdat jij eerst de stekker eruit haalt en dan het knopje uit drukt? Grietje kwam aanlopen en ging eerst kijken of ie niet vol zat.. ja tot aan de nok.. dus eerst geleegd in de prullenbak, dit is echt een heerlijk werkje.. #een hele overwinning voor Grietje haar smetvrees. Daarna de stekker weer in het stopcontact en het knopje op de stofzuiger induwen, maar nee hij ging niet aan.. nou ja dan niet, zegt Tineke, ze pakt de stofzuiger op en zet hem in de meterkast. En hoe wil je nu de komende elf weken zuigen? Ow, dan doe ik het wel met het stoffer en blik was het antwoord.. nou lekker dan.. zegt Grietje. Ook heeft Tineke de vloer op haar knietjes gedweild en de keuken een lekkere beurt gegeven. Daarna hebben we ons lekker schoon gedoucht, om vervolgens ons dag verslag te typen. We voelen ons weer lekker schoon in ons mooie appartementje.

Dinsdagmorgen,
Het was vijf over zeven en grietje deed haar slaapkamer deur open. Maar wat zag ze nou? Het kamer licht brandde! Hoe kan dat nou? Grietje weet zeker dat ze het gisteravond uit heeft gedaan. Zou Tineke al in de keuken bezig zijn? Dat is onmogelijk, want die blijft het liefst zo lang mogelijk liggen. Grietje loopt naar de keuken. Hé? Het licht van de afzuigkap boven het gas staat ook aan en Tineke is nergens te bekennen en de deur zit met drie sloten en grendels op slot! Okee, heel vreemd dit. Nou ja, het zal wel.. Grietje zet thee en zet het brood en alles klaar, Ze loopt weer naar de slaapkamer en daar is Tineke. Goodmorning, heb jij gedroomd vannacht? vraagt Grietje. Nee hoezo vraagt Tineke? Nou ik kom hier net en het kamer licht stond aan en het licht van de afzuigkap, maar ik weet honderd procent zeker dat ik dat uit heb gedaan vannacht en de kamer deur dicht heb gedaan.. oh haha, nou ik weet nergens van zegt Tineke, ik vind het wel een rare gedachte als ik ‘ s nachts door het huis zou wandelen! Ik praat in mijn slaap en kan snurken, maar slaap wandelen heb ik nog nooit gedaan! Nou dan doen we het licht maar wel weer uit. Oke, vervolgens gingen we naar stage, we namen een bus later, want anders moeten we voor het hek bij school wachten voor het Edinburgse uurtje. Wij met de bus, en hij sloot wonder boven wonder precies aan. Maar helaas we stonden weer op dezelfde tijd voor het dichte hek, net als alle andere ochtenden. Wij mogen gewoon niet een bus later zei Grietje, ook al nemen wij een bus later, wij komen altijd op dezelfde tijd aan. Wij weten ook niet hoe het kan. Zelfs de kinderen zijn nog eerder dan de leerkrachten zelf. Grietje was weer op de administratie afdeling vandaag en Tineke was boven bij de kleintjes. Na stage gingen we naar Ocean Terminal, dit is een groot overdekt winkelcentrum. Ons werd aangeraden om hier te kijken, want daar blijken goedkope restaurantjes te zitten. Dus vandaar dat we hier even gingen kijken, en natuurlijk hebben wij de restaurantjes gevonden. Hier hopen we zaterdag ofzo te gaan eten met Tineke haar broer en zus. Zij komen van donderdag avond laat tot maandagmiddag ongeveer ons gezelschap houden. Wat een feest!
Aangekomen bij ocean terminal zijn we de winkeltjes ingegaan. Maar toen we daar liepen werden we aangehouden door een man die crème verkocht van zout en dingen uit de dode zee. Dat schijnt heel erg goed te zijn voor je huid. En daar werden we gebruikt als proef personen. Allerlei praatjes hield die man en allerlei spullen hebben we op onze handen gekregen. Natuurlijk vroeg hij waar we vandaan kwamen. Wij zeiden: ‘ Nederland’. Hij zei: ‘ Amsterdam’. Hallo, Nederland bestaat niet alleen uit Amsterdam hoor! Wat een praatjes heeft die man zeg! Na 3 kwartier vonden we het wel mooi geweest en hebben we het gesprek afgesloten. Wat een bazellaar. Maar we hebben nu wel schone en fijne handen (:
Om half 6 zijn we weer richting huis gegaan. Grietje ging boodschappen doen en Tineke is alvast naar huis gegaan om te koken. We hebben heerlijke nasi gehad met een eitje, saté en kroepoek! Wat een heerlijke maaltijd weer. Nu een avondje verslagen schrijven, skypen en als er nog tijd over is tv kijken. Met de nadruk op: ‘ Als er nog tijd over is’. Op tijd wezen slapen, zodat we de volgende ochtend fris en fruitig waren voor een nieuwe dag!

Het was woensdag morgen en we hadden er weer zin in! Dit keer omdat we elke woensdag zwemmen hebben. Wij vinden het echt heel leuk om zwemles te geven. Dat komt omdat wij het zooo goed kunnen! Denken we… Oke, eigenlijk weten we het zeker, omdat hij al bijna helemaal zelf kan zwemmen (:
Met goede moed gingen we naar stage. Deze keer wel een bus later en we kwamen precies op tijd aan! It’s all about timing.
Grietje was bij de jongsten en Tineke bij de ouderen. Tineke ging koken met de kinderen. Nou ja, Tineke moest alles klaarzetten, de leraar legde alles uit en Tineke hielp de kinderen. De hoofdingrediënten waren prei en aardappels. Oke, bij die gedachte hoefde Grietje het niet eens te proeven! Toen het klaar was hebben het samen met de infant class geproeft. Tineke was blij dat ze maar een klein beetje had. Geef haar maar Moeke’s eigen lekkere soep (:
Na de lunch gingen we zwemmen. Natuurlijk had Tineke haar tas nog op school laten staan, zodat we geen handdoek hadden. Na een preek van Grietje, die ze over zich heen heeft lante komen, konden we weer verder. JAJA, het is het eind van de wereld niet! Zwemmen ging, zoals gewoonlijk, pauper goed! Hij kan al bijna helemaal alleen zwemmen, zonder enige hulpmiddelen. We oefenen al weken om hem de grond aan te laten raken, wat telkens niet lukte! Toen had de lerares een idee! Gooi gewoon de sleutel in het water, die heeft hij altijd nodig. Dus zo gezegd; zo gedaan! Zijn gezicht was nog het mooiste van alles. WAT ARE YOU DOING?! I dropped your keys in the water and now it sank to the bottom. If you really want you bag and stuff back, you need to dive! Dat jochie is wel 100 keer naar de bodem gegaan! Wanneer hij moet zwemmen zinkt hij, wanneer hij naar beneden moet, komt hij naar boven. We zeiden toch al: ‘ Alles hier in Schotland komt van de verkeerde kant’.
Na het zwemmen de tas uit school gepakt en meteen naar huis gegaan! Thuis aangekomen waren we helemaal ‘ van de latte.’ Of op z’n Urkers: ‘ ik ben bekaf!’
We hadden sla gegeten met aardappels en een hamburger. Een avondje skype en verslagen stonden weer op het programma en douchen. Tineke is op tijd naar bed gegaan, maar Grietje moest en zou naar de gemeenteraadsverkiezingen kijken. Om 1 uur dacht ze ook; Laat ik maar eens gaan slapen!

En toen was het al weer donderdag! We genieten nog even van onze ‘ rust’ met z’n tweeen, want vanavond komen Gert-willem & Marieke (broer en zus van Tineke) een heel weekend hier slapen (: Foi, wat een gezelligheid!

Nou tot gauw!
Groetjes van The schotse girls.

• 20 Maart 2014 - 21:59

Thuis:

Hey meiden,
    Bedankt voor het verslaan van jullie belevenissen. GW en Marieke staan op dit moment op punt om op te stijgen. Heb een fijn weekend samen daar. Misschien vanavond nog even skypen? gr van thuis.

• 21 Maart 2014 - 11:00

William:

Hee,

Mooi dat het zo goed gaat en jullie niks tekort komen #eten.

Veel plezier met de Fam Doornewaard in Schotland

Groetjes William vanuit de PZ!!!!

• 21 Maart 2014 - 12:57

Tantie:

hallo familie en grietje,

Goed aangekomen daar en is het gezellig, laat je niet op de kop zitten door die dames gw.
    Leuke verslagjes Tineke fijn om te horen hoe goed het gaat. we wensen jullie een heel
    gezellig weekend toe Met mooi weer.

De muldertjes.

• 22 Maart 2014 - 19:54

Je Moeder:

Nou jullie maken van alles mee, maar dat van die stofzuiger en het licht, ik denk dat de
    stroom er even af is geweest. Jullie kunnen de stofzuiger wel weer proberen volgens mij
    doet hij het nog wel. Wel leuk om zo de zwemvorderingen mee te maken. Als je op Urk
    bent moet je hessel van ome hendrik ook maar even begeleiden, hij durft ook niet
    onder water. Nou hier is alles oke Alie en Marretje hadden een mooi rapport en voor Alie is
    het nu ook aftellen, en dan examen. Met tante Jannie gaat het ook goed, ze is door de scan
    geweest, maar ze vond het best meevallen, ze wil er zelfs nog wel een keer onder voor haar
    benen zegt ze. Met snuffie gaat het ook goed, hij krijgt nu iedere dag een beetje hooi.
    De vogels zijn ook nog in leven die verzorgt Alie trouw. Ik kreeg nog een telefoontje van iemand
    of ik nog een paar poppen had. Nou Alie en Marretje wilden niets kwijt, dat kun je niet maken nu
    Grietje weg is zeiden ze, het zijn nu Grietje haar vogels. Nou de koop is dus niet door gegaan.
    Nou nu ben je weer even op de hoogte van alles, de groetjes van de Hoekstraatjes en tante Jannie
    natuurlijk.