Een heerlijk zonnetje en een paar dagen stage! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu Een heerlijk zonnetje en een paar dagen stage! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van grietjetinekehilde - WaarBenJij.nu

Een heerlijk zonnetje en een paar dagen stage!

Door: Tineke & Grietje

Blijf op de hoogte en volg grietjetinekehilde

13 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Halloooooooo,

Hier weer een berichtje uit het ZONNIGE Edinburgh? ZONNIG? JA ZONNIG?! Blijkbaar heeft ons geklaagd toch wel een beetje geholpen. Gordijntjes wagen wijd open, op tijd voor de bus en met een goed humeur gingen we naar stage! Natuurlijk konden we het niet laten om foto’s via whatsapp te sturen naar vrienden & familie! HA, kijk, wij hebben ook de zon!

Op stage aangekomen ging onze routine weer door. Tineke beneden bij de seniors en juniors en Grietje bij de Infant class/zuigelingen. Tja, waarom dat zo heet weten wij ook niet!
Tineke is verder gegaan met die 2000 blaadjes uitzoeken, wat nu eindelijk af is! Dat we nog een opdracht hebben gekregen met die zelfde blaadjes is het niet waard om uit te leggen. Unbelievabel! Kwamen we nou als onderwijsassistenten of als administratiemedewerkers? Ook heeft Tineke de diepvries schoongemaakt. Hiervoor is ze echt helemaal naar Schotland gegaan!
In de pauze heeeeeerlijk buiten gezeten IN DE ZON! We hadden onze zonnebrand en badhanddoek gelukkig meegenomen. Phoe Phoe, wat een hitte!
Eindelijk konden we zonder jas buiten zitten.
Terug naar huis, zijn we bij de nutteloze halte weer uitgestapt en zijn we gaan lopen. Extra genieten van dit mooie weer. De dag ervoor was er geen 1 bus langs gekomen. Nu kwamen er 2 voorbij waar we in konden zitten. Nee, wij snappen ook niks meer van de bustijden.

Thuis aangekomen meteen alle ramen open gezet en onze verslagen getypt. We hebben aardappeltjes gegeten met sla en een varkenslapje met stroganoff saus! Een koningsmaaltijd hoe we het zelf noemden.
Na het eten is Tineke in bad gegaan. Hmm, even met de mobiel en een tijdschriftje erbij. Ultiem genieten. Helaas viel dat plan letterlijk in het water! Daar ging de mobiel. Hij had geen bandjes om dus verdronk naar de bodem. Gelukkig is Tineke haar reactie vermogen pauper snel dus greep ze de mobiel en gaf die meteen aan Grietje. Die droogde de mobiel af en legde hem snel op de tafel. Nadat Tineke had gebadderd, wat overigens heerlijk was ( hint duinkerkerweg!), ging ze meteen naar haar mobiel. Wederom paniek toen die niet aan wilde. ‘ Fohnen als een malle’ zei Griet en dat deed Tineke! Na 5 minuutjes deed hij het weer en was de rust wedergekeerd.
Nog ff geskypt en daarna heerlijk geslapen in ons warme bedje!

De volgende morgen scheen de zon weer vrolijk door ons raam! Dit belooft een mooie dag te worden. Zoals gewoon staat Tineke op, kleed zich om en gaat naar de keuken. Daar zit Grietje al lang en breed klaar broodjes te smeren. Een bekend gezicht voor Tineke. Nee, ze snapt zelf ook niet waarom Grietje er zo vroeg uit gaat! Volgens Grietje zelf komen we hierdoor wel op tijd voor de bus!
We hadden er weer zin in vandaag, want ’ s middags zijn we weer gaan zwemmen.
Die ochtend was weer zoals alle andere ochtenden. We mogen nu alweer iets meer dingen doen. Zoals uitleggen, voorlezen en spellen me kinderen doen. Wat wij errug leuk vinden en goed is voor ons Engels! Wat trouwens ook weer een stukje beter gaat Wauw, we leren hier nog eens wat!
Elke pauze nu heerlijk in de zon zitten en kijken naar de kinderen die aan het spelen zijn! Leuk gezicht is dat. Met dit weer houden we het wel de komende weken vol!
In het zwembad ging het ook goed. We krijgen er zelfs 2 kinderen bij voor de volgende keer! Wauw, ons groepje van 1 persoon wordt nu 3 personen. Het komt vast doordat wij zo goed les geven. Of die jongens moeten gewoon nog iets extra leren. Dat kan natuurlijk ook!
Thuis aangekomen is Tineke boodschappen gaan doen en is Grietje alvast begonnen met koken. We hebben heerlijke boontjes gehad met aardappels en een hamburger. Wat zijn we toch gezond bezig deze week! Na die weken project over Fruit & vegetables weten we wel wat gezond is. Dat dit compenseert met wat we in het weekend eten zeggen we maar niet. Na het eten de boel schoongemaakt en een heerlijke wandeling gemaakt langs de haven! URK-GEVOEL. Meer zegt Tineke er niet over!
Jaaaa, bijna weekend! Wat gaat de tijd toch snel. Ons ochtend ritueel ging weer verder, alleen heeft Tineke iets meer schoongemaakt. Uit school komen namelijk de kinderen van Ferial. Zij blijven van't weekend bij ons slapen. We willen natuurlijk wel een goede indruk maken dus we maakten alles netjes. Tineke moet haar bed afstaan dus ze kruipt vanavond heerlijk bij Grietje in! Wat gezellig (: Het nadeel van dekens delen en de ruimte zullen wij ook wel weer ondervinden.
Op ons gemakje liepen we naar beneden. We deden de buitendeur open en zagen daar plotseling onze bus al bij de halte staan! Wij als een malle rennen. Alsof ons leven er vanaf hing. Alsof er iemand achter ons aan zat. Alsof we iets heeeeel ergs hebben gedaan. Oke, de bushalte is 5 meter van ons appartement. Gelukkig zijn de meeste mensen hier heel aardig en stopte de bus voor ons! De hoofd-schuddende buschauffeur hebben we genegeerd en een vriendelijk ' goodmorning' toegeworpen. Met bezweette hoofden en al hijgend zaten we in de bus.

Grietje viel bijna in slaap, dus ze had niet door dat we er uit moesten. Natuurlijk was Tineke heel oplettend en zei/schreeuwde: ' We moeten er uit!' Dat de stop-knop dicht bij Grietje zat, maakte niks uit. Ze vertikte het stop-knopje in te drukken. Dus Tineke helemaal over Grietje heen hangen om het uit te drukken. Aangezien Grietje smetvrees heeft en het vertikt om de stop-knop aan te raken. Net zoals de randen van de roltrappen en de klinken van de deuren. Dat betekend dat Tineke dit allemaal moet doen. Dankjewel voor je medelijden.
De busreis is elke ochtend hetzelfde. Net zoals Grietje d'r grappen. Er is 1 straat met allemaal rare stenen, waardoor de bus heel hard hobbelt. Grietje zegt dan ALTIJD: ' Nu wordt er weer dril-pudding van ons gemaakt.' Of de ' goeie ' grap als er een hardloper voorbij rent: ' Kijk, die moet de trein halen.' Oke, 1 keer is grappen, maar na 10 keer wordt je die grappen ook wel zat. Gelukkig kan Tineke heel goed nep-lachen. Zo houden we de sfeer er in.
De schooldag was zoals iedere andere dag. Donderdag = vrouwendag. Aangezien er dan alleen maar vrouwen lesgeven.
Today was today by the infant class. Grote hopen knuffelberen en speelgoed lagen in de kring. En de klas is al zo'n rommel! Er kan nog meer bij.

Om 4 uur gingen we met de dochters van Ferial naar huis. De busreis gaat meestal wel normaal, maar dit keer wassie wel errug vreemd. Er kwamen een dikke man binnen waarvan het leek alsof hij dronken was. De man ging voor Grietje zitten en heel luid praten. Af en toe zwaaiden hij met de arm naar Grietje. Of nou ja, het leek net of hij haar wilde slaan. Grietje ging steeds meer op het puntje van haar stoel zitten. Als ze gewoon was blijven zitten had ze sowieso een stop in haar gezicht gekregen! Foi foi, wat een mensen leven er op deze wereld!
We zijn uitgestapt bij ocean terminal en naar ons appartement wezen lopen met de kinderen. Daar liepen ze met 2 kleine koffertjes. Wat opzich wel een schattig gezicht was. Druk praten in het Engels en wij maar proberen om alles te verstaan. Dit wordt nog wat van’t weekend. Koffers in het appartement gedropt en boodschappen gedaan. Het leek wel alsof ze een maand komen in plaats van 1 weekendje. Thuis houden ze zich altijd aan een streng dieet en mogen ze weinig eten. Daar brengen wij wel even verandering in (:

Thuis heerlijke lasagne gegeten met sla en kroepoek. Krijgen ze toch nog iets gezonds binnen! Als nagerecht heerlijke rolo toetjes. We hebben ter plekke besloten om ze vaker te koken. Vanavond nog een film avondje en morgen onze laatste schooldag van de week!
Wij hebben zin in de komende dagen 

Liefs Tineke & Grietje.

• 13 Maart 2014 - 20:54

Gerda:

heej,

geweldig wat een leuk verhaal! Zo te horen vermaken jullie je wel...
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal ;)
    Heel veel plezier daar, en maak er een leuk weekend van!

• 13 Maart 2014 - 21:22

Thuis:

Hey dames, bedankt weer voor jullie verhaal. Tineke, jij dacht dat je telefoon waterdicht was?? En die kinderen wel een beetje gezond eten geven hé. Zondag weer naar rev. James Gracie? Groeten van thuis.

• 13 Maart 2014 - 21:35

Martin:

Haha, dat geen-knopjes-indrukken in de bus bij Grietje komt mij heel bekend voor.. :)
    Gelukkig voor Tineke dat de telefoon het weer doet! Stel je voor.. Dat zou een ramp zijn! :p
    Dan had meneer Doornewaard ook nog een nieuw mobieltje kunnen opsturen!

Fijn weekend meiden! :)

• 13 Maart 2014 - 21:38

GJ En Gerie:

Leuk, leuk weer.. Tineke, we lezen alle verhalen wel hoor:-)
    Enne, kom hier ook maar een keer eten koken, zo te lezen gaat dat wel aardig goed. Veel plezier daar, groetjes van ons

• 14 Maart 2014 - 12:24

Je Moeder:

Leuk verslag, ik kijk al uit naar het volgende. Komt goed van pas dat je koken
    kunt, dan kan heb ik weer een punt minder om me druk om te maken als ik
    straks geopereerd wordt. Denk wel aan de punten anders wordt het straks
    weer lijnen. De groeten aan de kinderen en Tineke en een fijne verjaardag
    toegewenst. Haal wel even wat lekkers voor bij de koffie, want dat kan
    ik nu niet voor je verzorgen, maar dat komt wel goed als je weer thuis
    bent.

• 14 Maart 2014 - 14:46

Marretje:

Wat een leuk verhaal ! Grietje een fijne verjaardag toegewenst en een fijn weekend !!

• 14 Maart 2014 - 15:31

Grubbelt Van De Melluk Boer:

dag dames,

hier even een verslag van Urk.

Hoe bevalt het leven op Urk zonder Grietje?

Heel rustig, geen wachttijd meer voor de douche. Uitmuntend.

jow oi

• 17 Maart 2014 - 17:01

Anneke:

Leuk verhaal meiden! :) En ja sorry Tineke, ik had toch wel een smile op m'n gezicht toen ik je telefoon-in-bad-laten-verhaal las. ;p Gelukkig dat ie het weer doet. Have fun!

• 17 Maart 2014 - 18:20

Teuni En Steven:

Dag Tineke en grietje

heel goed van jullie om zo'n stage te hebben, zorg dat je de taal daar goed leerd ,want dat is mijn nooit gelukt. veel plezier daar samen en de Groeten uit Oosterwolde Teuni en Steven